Sdílení aut HoppyGo loni pomáhalo. Majitelé vozů na platformě vydělali, samoživitelkám půjčuje auta zdarma
Pro platformu pro sdílení aut mezi lidmi HoppyGo byl rok 2022 opět rekordně úspěšný. Majitelé vozidel, která se na platformě půjčují, si vydělali více než 30 milionů Kč. Pomohli tak HoppyGo překonat cíl stanovený pro rok 2022. Těžila z toho i sama platforma, které se navýšil obrat meziročně o více než polovinu. Patří tak k nejrychleji rostoucím technologickým firmám ve středoevropském regionu. Oficiálně to potvrdilo vysoké umístění v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE. HoppyGo se také podařilo spustit dlouhodobý CSR projekt Ženy auta půjčují a výrazných posunů se dočkala nabídka v důležitém segmentu elektromobility.
Pro platformu HoppyGo ze skupiny Škoda Auto DigiLab byl rok 2022 úspěšný na všech třech trzích, kde působí. Zatímco rok 2021 byl ve znamení vstupu do Polska a na Slovensko, rok 2022 se již nesl ve znamení kontinuálního růstu jak tam, tak v České republice. Projevilo se to také na obratu platformy, který dohromady (na všech třech trzích) meziročně narostl o 51 %.
“Dlouhodobě se nám daří budovat věrnou komunitu řidičů i majitelů aut. Především díky nim se nám v roce 2022 podařilo splnit stanovené cíle, včetně toho nejvýraznějšího, celkové výše odměny majitelů. Jsem pyšný také na celý tým HoppyGo. V nelehké době jsme dokázali posunout náš produkt dál, výrazně zlepšit hodnocení aplikace a rozšířit náš koncept dostupné a flexibilní mobility. Potvrzuje se, že naše řešení dává smysl a poptávka po něm je tu za každé situace, i v ekonomicky obtížnějším období,” říká Robin Švaříček, ředitel HoppyGo.
Majitelé nabízející na platformě své vozy k zapůjčení si celkově vydělali rekordních 32 milionů korun, což v meziročním srovnání znamená o 45 % více. Vzhledem k tomu, že aktivních majitelů vozů (někdy s více než jedním vozem v nabídce) bylo na HoppyGo v uplynulém roce 650, v průměru to znamená výdělek 41 675 Kč na jednoho. 60 z nich navíc dosáhlo ročního výdělku více než 100 tisíc Kč. Registrovaných automobilů přibylo o 2600 více na celkových více než 13 200 vozů. Celkový počet uživatelů HoppyGo už atakuje hranici 185 000.
“Na prvním místě je pro nás spokojenost uživatelů. V konečném důsledku je přímo úměrná tomu, jak se daří HoppyGo. A HoppyGo se v roce 2022 dařilo výborně i při porovnání v mezinárodním měřítku, kde patříme k těm nejinovativnějším a nejrychleji rostoucím společnostem ve střední Evropě,” hodnotí Švaříček a poukazuje na to, že se HoppyGo umístilo ve středoevropské konkurenci žebříčku prestižního programu Deloitte Technology FAST 50 na 11. místě. V českém kontextu to znamenalo skvělé 4. místo. Platforma bodovala také v marketingové Effie Grand Prix, kde v kategorii digitálního marketingu získala bronzovou medaili.
Tým HoppyGo také v roce 2022 věnoval značný prostor CSR iniciativě “Ženy auta půjčují”, která byla v červenci zahájena odbornou konferencí “Ženy a mobilita”. “Naším dlouhodobým cílem je bořit stereotypy, dodávat kuráž ženám řidičkám a především pomáhat zpřístupňovat mobilitu tam, kde je to potřeba více, než se může zdát. Ženám v tíživé situaci, především matkám samoživitelkám, má auto potenciál výrazným způsobem usnadnit život,” vysvětluje Head of Marketing HoppyGo Radka Jenka Šubířová, která stála u zrodu iniciativy. Projekt se dále vyvíjí a průběžně rozšiřuje i v roce 2023, a to i díky zapojení ambasadorek, mezi něž patří například závodnice Olga Roučková nebo finanční expertka Marta Gellová.
“Trendem, k jehož osvětě HoppyGo významným způsobem přispívá, je také elektromobilita. V nabídce máme na všech trzích celkem téměř 100 elektroaut 14 různých značek, takže je opravdu z čeho vybírat a co zažít v rámci této stále ještě nové technologie,” doplňuje Švaříček.
Součástí nabídky je od podzimu nejnovější model Škoda Enyaq Coupé RS iV, který se ihned setkal s velkým zájmem ze strany uživatelů. Do konce roku s ním uskutečnili 24 zápůjček, nejčastěji trvajících 2 až 3 dny, v rámci nichž najeli více než 10 000 km. Specificky u elektromobilů se silně projevuje motivace řidičů půjčovat si vozidla, aby si je vyzkoušeli před tím, než si je koupí. V celkovém měřítku si z tohoto důvodu zkouší auto na HoppyGo téměř 10 % uživatelů.
Mezi tradičně nejúspěšnější značky patřily Škoda, Ford a Fiat. Mezi konkrétními modely vévodí žebříčku Škody Fabia a Octavia a hned za nimi je Ford Transit. Úplně nejúspěšnějším vozem je ale 9 let staré Porsche Macan. Půjčeno bylo 121 dní, tedy téměř třetinu celého roku, v rámci 35 zápůjček. Jeho majitel si díky tomu vydělal přes 300 tisíc korun.
Samotná online platforma se v roce 2022 dočkala mnoha technických a proklientských vylepšení. Spuštěn byl nový web, zefektivnily se zvací kódy, tzv. referrals, které si mohou uživatelé libovolně upravovat a snadněji je tak sdílet se svými přáteli a známými. Zjednodušil se také proces předání vozu přes mobilní aplikaci. Obsahuje např. průvodce celým procesem předání či návod, jak nejlépe nafotit vozidlo. Komfortnější je pro uživatele také možnost prodlužovat zápůjčky přes aplikaci, ve které byla v reakci na žádosti uživatelů přidána také funkce “oblíbeného vozu” usnadňující proces vyhledávání vozidel.