ŠKODA Kino na kolech: Lakovna Škodovky se o víkendu stala největším promítacím plátnem
Jedinečný filmový zážitek přivezl obyvatelům Mladé Boleslavi v pátek a sobotu Nadační fond ŠKODA AUTO. Legendární film Rivalové a nejnovější bondovka Spectre se promítala přímo na budovu nové lakovny, která se tak pro dva večery stala s rozměry 35 x 20 metrů největším promítacím plátnem v České republice. Projekt autokina vznikl jako odpověď na nedostatek kulturních akcí vyplývajících z omezení kvůli možnému šíření koronaviru.
Původně americký fenomén u nás v poslední době zažívá boom a není divu. Hygienická opatření ještě donedávna zakazovala navštěvovat filmové sály a autokino představuje pohodlnou, a hlavně bezpečnou alternativu. Ve vlastním autě si navíc diváci mohou vychutnat soukromí a ničím nerušený zvuk, který si naladí přímo ve svém voze.
Jedinečnost mladoboleslavského autokina spočívala zejména v místě projekce, kde by obdobný kulturní zážitek čekal málokdo. Promítané filmy návštěvníci kina sledovali přímo na stěně budovy nové lakovny, která se tak pro oba večery stala největším projekčním plátnem v České republice. Lakovna, která byla slavnostně otevřena loni v srpnu, je nejvyšší budovou v hlavním závodu automobilky. Měří 35 metrů, má sedm pater, patří mezi nejmodernější a nejekologičtější zařízení svého druhu v Evropě a vytvořila v Mladé Boleslavi více než 650 nových pracovních míst.
„Uspořádat autokino s promítáním na stěnu lakovny nás napadlo už v minulosti, kdy jsme při pohledu z oken kanceláře přemýšleli, jak tuto impozantní plochu využít pro mimopracovní aktivity obyvatel regionu. Rozhodnutí o realizaci je důsledkem hygienických opatření v souvislosti s šířením COVID-19. Přestože jsme původní termín museli kvůli nepřízni počasí o týden odložit, jsme rádi, že napodruhé se promítání vydařilo a zájem o něj předčil naše představy,“ říká Michal Kadera, předseda správní rady Nadačního fondu.
Dalším netradičním zážitkem, který umocnil retro atmosféru kina, bylo občerstvení, které se podávalo z okýnka historické Škody 1203 formou drive-in. Diváci si však mohli svůj popcorn a colu objednat také prostřednictvím SMS.
Po páteční bondovce přišli na řadu Rivalové, které si zvolili sami diváci formou předchozího hlasování na facebookových stránkách místní iniciativy Nové Boleslavsko. Díky podpoře Nadačního fondu Škoda Auto byl vstup na obě promítání zdarma a ještě před oficiálním začátkem akce byla po oba promítací dny kapacita 100 vozů téměř naplněna.
„Jsme rádi, že jsme mohli divákům v Mladé Boleslavi zprostředkovat tento unikátní kulturní zážitek v době, kdy lidé po krizi vyhledávají možnost rozptýlení a úniku ještě více než obvykle. Mladou Boleslav a Škodovku pojí velmi silné pouto. Chtěli jsme ukázat, že automobilka není jen místo, které poskytuje lidem práci, ale prostřednictvím Nadačního fondu Škoda Auto se taky silně zajímá o veřejný prostor a rozvoj celého regionu. Filmová produkce na stěnu lakovny je toho důkazem. I proto nás těší projevený divácký zájem a už teď pracujeme na dalších projektech a akcích pro širokou veřejnost,“ dodal Bohdan Wojnar, člen dozorčí rady Nadačního fondu Škoda Auto.