Skupina AURES Holdings v roce 2022 prodala celkem 89 100 ojetých a zánovních automobilů

Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, provozovaná společností AURES Holdings, v loňském jubilejním třicátém roce na trhu dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii a celkově prodala 89 100 vozů. A to i přes přetrvávající problémy ve výrobě nových automobilů, válku na Ukrajině, rostoucí inflaci a nedostatek ojetých aut. Prodejního rekordu skupina dosáhla díky své silné pozici na trhu v kombinaci s jedinečnou technologií zdrojování vozů s přímým nákupem od spotřebitelů a také díky zahájení prodeje pod značkou Driverama v Německu. Skupina vloni překonala hranici 2,8 milionu zákazníků, které celkově obsloužila od roku 1992. 

„Jsem ráda, že se nám i navzdory zhoršující se ekonomické situaci a nedostatku ojetých aut na trhu v celé střední Evropě podařilo opět prodat více vozů než před rokem. Celkový výsledek 89 100 prodaných vozů ve čtyřech zemích považuji vzhledem k náročným okolnostem na trhu za velmi dobrý. Dík patří jak našim zaměstnancům, tak zejména zákazníkům, kteří nám i v uplynulých dvanácti měsících zachovali přízeň, stejně jako v posledních 30 letech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama provozuje.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je z 27 % tradičně Škoda, která ale v průběhu posledních let mírně ztrácí na oblibě. Přesto si své prvenství drží s velkým náskokem. „To, že za posledních deset let poměr Škodovek na celkové prodeje klesl z třiceti tří na necelých dvacet sedm procent, patří k přirozenému vývoji trhu. Na druhou stranu významně posílily vozy Volkswagen, kterých prodáváme na dvanáct procent, a také cenově dostupnější asijské značky. Nicméně pro Čechy zůstane Škodovka vždy srdcovkou a v naší síti nejprodávanější značkou,“ doplnila Topolová. Není pak překvapením, že první místa mezi modely obsadily právě Škodovky. První je Octavia (9,2 %), druhá Fabia (6,6 %) a snad vůbec poprvé v celé více než třicetileté historii skupiny AURES Holdings patří Škodovce i třetí místo, a to s luxusním modelem Superb (3,3 %). Velký zájem je dodnes i o model Rapid, který se ale již druhým rokem nevyrábí a byl nahrazen ne až tak úspěšným modelem Scala. Na Slovensku si prvenství mezi modely drží také Škody Octavia a Fabia, v Polsku naopak vede Opel s modely Astra a Insignia.

TOP 10 nejprodávanějších aut v síti AAA AUTO a Mototechna v roce 2022

 

Česká republika

Slovensko

Polsko

1.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

2.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Ford Focus

3.

Škoda Superb

VW Passat

Opel Insignia

4.

VW Passat

VW Golf

Škoda Octavia

5.

VW Golf

Kia Ceed

Dacia Duster

6.

Ford Focus

Škoda Superb

VW Passat

7.

Hyundai i30

Kia Sportage

Renault Megane

8.

Kia Ceed

Hyundai i30

Škoda Fabia

9.

Škoda Karoq

Opel Astra

Kia Sportage

10.

Hyundai Tucson

Suzuki Vitara

VW Golf


Zatímco v roce 2021 se vůbec poprvé nejvíce prodávaly kombíky, v roce 2022 se na první místo opět vrátily hatchbacky. „Zatímco v pandemii lidé vyhledávaly prostorné vozy, s příchodem války na Ukrajině a zdražení paliv naopak museli řešit, jak ušetřit. I proto si část zákazníků začala pořizovat druhé i třetí auto do rodiny, a to malé a úsporné na provoz. Často šlo o starší vozy s nižšími pořizovacími náklady, které se při nárůstu cen energií vyplatí i přes růst cen dalších služeb, jako je pojištění nebo třeba nákup na úvěr. V naší síti autocenter se zájem o nákup vozů na splátky zvýšil napříč všemi zeměmi. Nejvíce pak na Slovensku, kde tvoří 41 % prodejů. To je nejvíce za několik let,“ upozornila Topolová.

Nejvýznamněji roste zájem hlavně o SUV, která tvoří již 24 % celkové poptávky. Hatchbacky mají podíl 27 %, kombíky 26 %. Podobná situace je i na Slovensku, kde jsou první s velkou převahou hatchbacky (31 %), druhé kombi (25 %) a třetí SUV (23 %). Výrazněji mají našlápnuto SUV v Polsku, kde jsou tyto vozy již druhé s 22 %. První příčku drží neochvějně hatchbacky s 36 % a na třetím jsou se 17 % vozy kombi.

Podíváme-li se na prodeje z pohledu druhu pohonu, 54 % zákazníků AURES Holdings v ČR si pořídilo benzínový vůz. „Ať už tady u nás v Česku, nebo u sousedních Poláků či Slováků, ve všech zemích významně posílila obliba benzínových aut a prodeje těchto aut byly za 30 let naší historie vůbec nejvyšší. V Polsku je podíl dokonce sedmdesát jedna procent, na Slovensku jsou za posledních několik let tyto vozy první s více než polovičním podílem. Zájem o benzínové vozy se zvýšil se zdražováním paliv a doplňuje vyšší poptávku po karoseriích hatchback, u kterých je to stále primární pohon,“ vysvětlila Karolína Topolová. Přestože roste i zájem o alternativní paliva, stále jde o minoritní část z celkových prodejů do 1 %. AURES Holdings se ale na rostoucí zájem v příštích letech připravuje a čistou mobilitu zahrnulo i do své ESG strategie do roku 2030.

Zákazníci každým rokem kupují vybavenější vozy. Příkladem může být převodovka, kdy poslední roky kontinuálně stoupá zájem o tu automatickou, a to ve všech zemích, kde skupina působí. V České republice si vůz s automatem loni pořídilo již více než 27 % zákazníků, na Slovensku jen o jedno procento méně a v Polsku již přes 18 %. Stejně tak roste zájem o auta s náhonem na všechna čtyři kola, což je dáno i vyšším podílem prodaných SUV. V Česku mělo 4×4 přes 17 % prodaných aut, na Slovensku 16 % a v Polsku již 10 %. Z barev Češi a Slováci nejčastěji volí stříbrnošedou nebo bílou, Poláci pak černou a až na druhém místě stříbrnošedou.

You may also like...