Skupina Stellantis: Síla portfolia 14 významných automobilových značek
Peugeot S.A. (Skupina PSA) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) představily logo nového subjektu – skupiny Stellantis, který vzejde z jejich fúze, jejímž výsledkem bude zcela nová obchodní entita, v níž budou mít oba podílníci po padesáti procentech. Logo se objeví na firemních budovách ve Francii, USA, Itálii i na dalších sídlech po celém světě.
Fúze čtrnácti značek
Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci loňského roku. Fúze by měla být dokončena na konci prvního čtvrtletí 2021, poté začne firma používat nový název. Dohoda dává dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo, Abarth či Ram. Sloučením vznikne čtvrtý největší výrobce aut na světě za koncernem Volkswagen, Toyotou a skupinou Renault-Nissan, přičemž roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu Kč).
Názvy automobilek se nezmění
Název Stellantis se bude používat výhradně pro mateřskou společnost jako firemní značka, názvy jednotlivých značek jako Peugeot, Citroën, Dodge či Chrysler a jejich loga se nezmění. Inspiraci čerpá z nového a slibného spojení legendárních automobilových značek a silných firemních kultur, které se společně stanou jedním z nových lídrů budoucí éry mobility, a zároveň přitom zachovají veškerou jedinečnou hodnotu jak celku, tak svých dílčích složek.
Obě skupiny doufají, že díky spojení se jim podaří lépe se vyrovnat se slabší poptávkou a že budou sdílet náklady na výrobu čistších vozidel, která musejí splňovat přísnější emisní standardy. Roční úspory dosažené díky tomuto spojení by měly činit více než pět miliard eur. Spojení ještě musí schválit akcionáři na valných hromadách a antimonopolní úřady.
Budou zářit hvězdami
Představené logo Stellantis symbolizuje bohaté dědictví zakládajících společností skupiny Stellantis a sílu portfolia čtrnácti významných automobilových značek spadajících pod oba koncerny.
Dokládá rovněž různorodost profesního zázemí jejích zaměstnanců pracujících ve všech regionech světa. Spolu s názvem Stellantis (z latinského stello, zářit hvězdami) je vizuálním vyjádřením ducha optimismu, energie a obnovy diverzifikované a inovativní společnosti odhodlané stát se jedním z nových lídrů automobilového průmyslu v nadcházející éře udržitelné mobility.
Stellantis se může od samého počátku opřít o silně diverzifikovanou činnost s vysokými maržemi v Evropě, Severní Americe a Latinské Americe, stejně jako o jedinečnou nabídku silných značek. Její referenční produkty určené k uspokojení poptávky všech typů zákazníků pokrývají všechny hlavní automobilové segmenty.
Bohumil Brejžek