Slavnostní vyhlášení a předání cen ČESKÁ CHUŤOVKA 2019 v Hlavním sále Senátu
Již 11. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019 a Dětská chuťovka 2019 se konal pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky, místopředsedů Senátu Jana Horníka a Milana Štěcha, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra zemědělství Miroslava Tomana. Uspělo celkem 61 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 10. října v Senátu ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice.
Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA 2019 se tak může nově pyšnit 185 výrobků (o 12 víc než loni) a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019 pak dalších 26 (o 3 méně než loni). Titulem Rytíř české chuti byli poctěni Jana Dostálová (za významný přínos potravinářskému výzkumu a jeho osvětu) a Jaroslav Radoš (za úspěšný rozvoj výroby jakostních a chutných masných výrobků v podkrušnohorském regionu).
Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 11 let své existence pevné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin vyrobených v České republice a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací, protože právě na vynikající chuti svých výrobků si stejně jako jejich zákazníci zakládají. Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka tak pro ně znamenají i nezanedbatelný marketingový přínos. Jak opět potvrdily i výsledky letošní soutěže, rozmanitost, ale zejména kvalita a vynikající chuťové parametry potravin ucházejících se o obě značky, se rok od roku zvyšují a spotřebitelé si tak mají opravdu z čeho vybírat. Opět se také ukázalo, že má-li potravina skutečně chutnat, musí být vyrobena z kvalitních vstupních surovin a také šetrnými postupy při respektování specifických preferencí českého spotřebitele. Takto vyrobené potraviny pak často svou kvalitou i chutí předčí i ty nejlepší zahraniční.
Kdo si chce opravdu pochutnat a navíc si případně srovnat své vlastní chuťové preference s verdiktem odborné či dětské poroty, nalezne seznam těch letošních, ale i v předchozích letech oceněných potravin, pyšnících se značkou ČESKÁ CHUŤOVKA nebo DĚTSKÁ CHUŤOVKA, jakož i další aktuální informace, na www.ceskachutovka.cz nebo www.facebook.com/ceskachutovka. K dispozici zájemcům je rovněž přehledná interaktivní Databáze vítězů České chuťovky a Dětské chuťovky www.mark-as.cz/chutovka.
Foto: Petr Brodecký
V jedenáctém ročníku České chuťovky byly oceněny čtyři výrobky z vlastních výrob hypermarketů Globus. Od roku 2016, kdy se Globus soutěže účastní, se stalo nositelem tohoto ocenění již 17 produktů. Letos zachutnala porotcům Selská paštika, Krůtí lyonský salám, kvasový Žitný chléb a dort Schwarzwald, to vše ručně vyráběné v každém hypermarketu Globus.
Šéfové vlastních výrob Globusu mají velké přání
Vedoucí pekáren Pavel Meduna a vedoucí řeznictví Pavel Holeček dělají se svými lidmi z výrob potraviny od základu, z kvalitních a pečlivě vybraných surovin. Základem v každé potravinářské výrobě Globusu jsou prvotřídní dodavatelé a dobré receptury. Ale co je stejně důležité, jsou lidé, pekaři, cukráři, řezníci. „Česká chuťovka je pro nás povzbuzením, že poctivé výrobky lidé poznají, ocení je, a že naše práce má smysl. Zároveň bychom si přáli, aby i tato ocenění přispěla k tomu, aby mladí viděli naše řemesla jako dobrou životní perspektivu a přidali se k nám,“ shodli se
České medy chutnají odborníkům i dětem, Česká chuťovka 2019 ocenila Medokomerc
Do jedenáctého ročníku České chuťovky a Dětské chuťovky poprvé v její historii přihlásil své medy český výrobce Medokomerc. Český med medovicový smrkový a Český med pastovaný jsou nejen velmi chutné, ale i vysoce kvalitní. „Moc nás potěšilo, že české medy chutnají jak odborníkům, tak i přísné dětské porotě. Všechny naše medy prochází třístupňovou kontrolou v nejlepších světových laboratořích v německých Brémách,“ vysvětlil jednatel společnosti Medokomerc, Milan Špaček. Ta je největším dodavatelem medů do obchodních sítí v Česku, jistý podíl pak zaujímá i na Slovensku. Podle Špačka je důležité dodávat do obchodů jak med chutný, tak i ve špičkové kvalitě, aby jeho obliba u zákazníků rostla.