Soutěž Creative Business Cup vyhrálo violoncello vytištěné na 3D tiskárně

Ne nadarmo se říká, že je Česká republika národem podnikatelů a kreativců. Soutěž Creative Business Cup, organizovaná agenturou CzechInvest, si klade za cíl zviditelnit nápady, které nepostrádají kreativitu a mají velký potenciál, a to nejen v České republice, ale také za hranicemi.

Během startupového večera, kterým prováděl Albert Čuba z Divadla Mír, se představily ty nejlepší české startupy z oblasti kulturních a kreativních průmyslů. Vítězství, titul Miláček publika, i speciální cenu Moravskoslezského inovačního centra Design Sprint si v soutěži vybojoval startup Sensio.

Ten s produktem MyCello tiskne na 3D tiskárně violoncella na míru svým zákazníkům. „Nápad vznikl za pandemie, kdy jsem jako hudebník potřeboval doma hrát a často to nešlo, třeba kvůli hluku. Napadlo nás udělat elektrický nástroj, který může být zároveň tichý i hlasitý, či třeba extrémně lehký nebo vlastně takový, jaký si ho zákazník přeje,“ říká Jan Tobolík, ředitel společnosti Sensio. Zakladatelé startupu službu plánují rozšířit i na výrobu dalších nástrojů.

Nyní startup čeká postup do finále v Kodani, kde změří síly se startupy z celého světa.Dnešní podvečer byl plný emocí a skvělých zážitků. Získání všech tří cen nás překvapilo a je to pro nás velká energie, kterou jsme tímto získali. Úspěch nechodí samovolně, musí se mu jít naproti a jsem šťastný, že se nám podařilo zúročit všechny naše zkušenosti a vložit je do projektu MyCello,“ dodává Tobolík.

Porotu také oslovil startup Virtual Real Life, který skončil na druhém místě. Firma se zabývá využitím virtuální reality při rehabilitacích z pohodlí domova, a mohla by tak být po svém spuštění částečnou odpovědí na problém přeplněných kapacit rehabilitačních zařízení.

Na pomyslnou bronzovou medaili dosáhl startup Cementum, který vyrábí udržitelné betonové výrobky ze stavební a demoliční suti. Porotu zaujal nápad, který spadá do kategorie cirkulární ekonomiky, a který v České republice nemá zatím konkurenta. 

O vítězi soutěže rozhodla odborná porota, ve které zasedli ředitel Divize startupů a inovativních malých a středních podniků CzechInvestu Jakub Hájek, zakládající partner advokátní kanceláře 3ADVOKÁTI Martin Hykel, ředitel evropského SWCSummitu Tomáš Cironis, koordinátorka implementace aktiv na podporu malých a středních firem/startupů v rámci Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje MSIC Adéla Hradilová a leader programu Start It ČSOB Zuzana Paulovics.

V letošním roce se o umístění v soutěži Creative Business Cup utkaly startupy, které se zaměřily na kreativní využití materiálů a také startupy využívající umělou inteligenci, virtuální realitu nebo 3D tisk a 3D skenování. V letošním ročníku soutěžili silní hráči, všichni byli skvělí a pevně věřím v úspěch startupu Sensio i během mezinárodního finále v Kodani, ” říká sektorová manažerka kulturních a kreativních průmyslů agentury CzechInvest Markéta Mentelová.

Soutěž se mohla uskutečnit také díky hlavním partnerům ČSOB Pojišťovna a 3ADVOKÁTI. Dále soutěž podpořili například CzechCrunch, StartupJobs, Roklen24, BusinessInfo.cz, FinTech Cowboys, MSIC, Startup World Cup & Summit, Czechstartups.org, Kreativní Česko, Nafirmy.cz a We Are Signuture. Záštitu nad soutěží Creative Business Cup 2022 převzal primátor Statutárního města Ostrava Tomáš Macura a náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Lukáš Curylo.

Na vítěze národního kola soutěže kromě věcných cen a odborného poradenství čeká postup do mezinárodního finálně v Kodani, které proběhne v červnu 2022.

You may also like...