Společnost Mars zveřejnila dosažitelný plán nulových emisí

Společnost Mars, Incorporated zveřejnila plán Mars Net Zero Roadmap pro dosažení nulových emisí skleníkových plynů (Net Zero) v celém svém hodnotovém řetězci do roku 2050. Plán společnosti Mars zahrnuje nový cíl ověřený Science Based Targets Initiative, který spočívá ve snížení emisí o 50 % do roku 2030 oproti výchozímu roku 2015, cílem je dosažení nulových emisí do roku 2050.

Společnost dosáhla nejvyšší úrovně omezení emisí v roce 2018. Snížila emise skleníkových plynů v absolutním vyjádření o 8 %, tj. o 2,6 milionu metrických tun oproti výchozímu roku 2015, přičemž během této doby došlo k 60% růstu podniku. V rámci svého plánu bude společnost Mars v příštích třech letech investovat více než 1 miliardu dolarů a podle potřeby bude pokračovat v přidělování finančních prostředků, dokud nebude dosaženo nulové úrovně emisí. Od farem, kde se pěstují potraviny pro lidi a domácí zvířata, až po veterinární kliniky, kde se starají o naše mazlíčky, společnost Mars přijímá okamžitá opatření ke snížení emisí skleníkových plynů ve všech svých podnicích, aby pomohla vybudovat lepší a udržitelnější budoucnost pro všechny. Čistá nula (Net Zero) označuje stav, kdy se výrazně sníží emise skleníkových plynů a zároveň se zajistí, že všechny ostatní emise, které nelze eliminovat, byly vyváženy odstraněními.

Plán se začíná organizovat po nedávných zjištěních Mezivládního panelu pro změnu klimatu (IPCC) podporovaného OSN, že je třeba „teď, nebo nikdy“ přijmout drastická opatření proti změně klimatu, aby se zabránilo „přírodní katastrofě“.

Plán přichází v době, kdy nový rozsáhlý průzkum společnosti Ipsos, který si nechala vypracovat společnost Mars, zjistil, že navzdory současné obtížné ekonomické situaci si v průměru 69 % dospělých v sedmi největších ekonomikách světa myslí, že by se podniky měly zaměřit na řešení klimatických změn ve stejné (32 %) nebo vyšší (37 %) míře než na ekonomické problémy. Průzkumu se zúčastnilo 14 468 lidí v USA, Velké Británii, Číně, Japonsku, Německu, Francii a Indii.

Zjistil také, že téměř polovina ze sedmi největších ekonomik světa přikládá „velkou“ odpovědnost v oblasti změny klimatu nadnárodním podnikům a vládám. Úplné výsledky naleznete v poznámkách pro redaktory níže.

Poul Weihrauch, generální ředitel společnosti Mars, řekl: „Rok 2050 se může zdát být vzdálenou budoucností, ale pokrok, kterého dosáhneme v příštích sedmi letech, je rozhodující. Moje generace generálních ředitelů má možnost a odpovědnost dosáhnout skutečného snížení emisí a nasměrovat podniky na správnou cestu k dosažení čisté nuly do roku 2050. Proto se společnost Mars zavázala, že do roku 2030 dosáhne snížení emisí skleníkových plynů o 50 %. Nemůžeme čekat na zlepšení ekonomické situace; musíme si prosadit investice, které ochrání naše podnikání dnes i v budoucnu. Investice do klimatu nejsou kompromisem mezi planetou a produktivitou nebo mezi životním prostředím a zaměstnaností. Spotřebitelé a naši spolupracovníci si zjevně přejí obojí – a my také. Investice do snižování emisí jsou rozumnou obchodní politikou, jsou dosažitelné, dostupné a naprosto nezbytné.“

Poul Weihrauch pokračoval: „Společnosti musí být hodnoceny – včetně společnosti Mars – podle skutečných výsledků, kterých dosáhneme v porovnání s našimi plány v oblasti klimatu, nikoli pouze podle rozsahu závazků, které jsme přijali – stejně jako nás správní rady a investoři hodnotí podle finančních výsledků, nikoli podle kvality našich finančních prognóz.“

Barry Parkin, ředitel pro udržitelnost a veřejné zakázky společnosti Mars, řekl: „Společnost Mars se vždy řídila vědeckými poznatky a ty říkají, že do roku 2030 musíme snížit emise v celém našem hodnotovém řetězci o 50 %. Věda nás upozorňuje na pět základních principů, které by měly zohlednit plány Net Zero, aby bylo dosaženo skutečného dopadu, například že není místo pro výjimky, a že musíme upřednostnit výkonnost před sliby. Při přípravě našeho plánu jsme zjistili, že je toho zcela možné dosáhnout pomocí stávajících vědeckých poznatků a technologií, ale také je to zcela dostupné. Můžeme, jak rozvíjet naše podnikání, tak snižovat emise. Doufám, že náš plán jasně a přesvědčivě ukazuje, že společnost Mars dělá to, co je podle našeho názoru třeba udělat v masovém měřítku, abychom pomohli řešit nejhorší dopady změny klimatu.“

Společnost Mars, jejíž emisní stopa odpovídá velikosti Finska, chce do roku 2030 snížit své emise o 50 %, tedy přibližně o 15 milionů tun, a navázat tak na dosavadní 8% snížení emisí skleníkových plynů. Plán Mars Net Zero obsahuje podrobnosti o tom, jak chce společnost Mars těchto cílů dosáhnou a zároveň slouží jako otevřená strategie, kterou mohou společnosti napříč odvětvími využít k okamžité realizaci smysluplných opatření Net Zero. To znamená zahrnout všechny emise, dále pracovat na pokroku pomocí skutečných milníků a aktuálně učinit rozhodnutí, která ovlivní budoucnost. A v neposlední řadě pokrýt složky, které nelze snížit, kvalitními uhlíkovými kredity.

Aby společnost Mars dosáhla plánu Net Zero, bude se více soustředit na:

  • Přechod na 100 % obnovitelnou energii – změnou způsobu napájení svých továren, kanceláří a veterinárních nemocnic, řešením energie spotřebovávané zemědělci, způsobem získávání surovin, a dokonce i energií spotřebovávanou zákazníky (maloobchodníky), běžnými spotřebiteli a majiteli domácích zvířat.
  • Přepracování svých dodavatelských řetězců tak, aby se zastavilo odlesňování – zvýšením transparentnosti a sledovatelnosti klíčových složek, jako je kakao, sója a hovězí maso.
  • Rozšíření iniciativ v oblasti klimaticky inteligentního zemědělství – spoluprací na obnovitelném zemědělství, optimalizací zdrojů a přechodem na obnovitelné zdroje energie.
  • Optimalizace receptur – vývoj nových ingrediencí s nižší emisí skleníkových plynů nejen pro lidi, ale i jako krmivo pro domácí zvířata v podobě alternativních bílkovin.
  • Zlepšení a optimalizace logistiky – přepracování sítí, typu dopravy, na kterou se společnost Mars spoléhá, a používaných zdrojů energie, např. elektrifikace vozidel nebo potenciální zelený vodík.
  • Začlenění opatření v oblasti klimatu do podnikání – začlenění snižování dopadů na klima do svého řízení a obchodního plánování. Dále jeho zahrnutí jako cíle akcionářů, do plánů variabilního odměňování vedoucích pracovníků, do procesů plánování investic, do strategie fúzí a akvizic atd.

You may also like...