Spolupráce PENNY a Nesnězeno: Češi v obchodě zachrání 95 % potravin, které by jinak skončily v koši

Spolupráce anti-food waste platformy Nesnězeno a řetězce PENNY pokořila hranici 100 tisíc prodaných balíčků. Společný projekt, který vloni fungoval již v 51 prodejnách, se vzhledem k velkému zájmu zákazníků v letos březnu ještě rozšířil na 200 prodejen po celé ČR. Ty nabízejí výhodné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby se slevou minimálně 50 %. Od začátku spolupráce zákazníci zachránili již okolo 300 tun potravin.

Obchodní řetězec PENNY se k platformě Nesnězeno připojil v dubnu loňského roku. Pilotní projekt, v němž nabízel na několika pražských prodejnách výhodné balíčky potravin, kterým brzy uplyne doporučená doba spotřeby, v říjnu 2023 rozšířil na 51 svých poboček. Díky silné poptávce od března tohoto roku nabízí balíčky již 200 prodejen, což je téměř polovina obchodů PENNY v České republice. Každý den se v ČR díky PENNY a Nesnězeno zachrání přibližně 3 tuny potravin, a tento objem neustále roste, stejně jako zájem zákazníků o službu.

Jednoduchá cesta k záchraně potravin

Spolupráce s platformou Nesnězeno využívá jednoduchý model. Zákazník si v aplikaci nebo na webu Nesnězeno vybere nejbližší prodejnu PENNY a objedná si předpřipravený balíček potravin, kterým se blíží doba spotřeby. Balíček si následně vyzvedne na prodejně a pomůže tak zachránit jídlo, které by za normálních okolností muselo být vyhozeno.

Za cenu 79 korun si mohou zákazníci zakoupit balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží, u kterého se blíží datum spotřeby. Hodnota zboží v balíčku přitom činí minimálně 160 korun, takže zákazník získává slevu nejméně 50 procent. V balíčcích se nejčastěji objevuje pečivo ovoce a zelenina mléčné výrobky, a další čerstvé potraviny. Průměrná hmotnost jednoho balíčku je v závislosti na složení obvykle 2-3 kg.

„Celý tým z PENNY se s velkým nadšením pustil do boje za záchranu jídla, za což jsme jim, stejně jako uživatelům Nesnězeno, velmi vděční. Záchrana jídla se navíc pro zákazníky stala součástí každodenního nákupního rituálu: 75 % uživatelů nakupuje v obchodech PENNY a zároveň využívá Nesnězeno. Úspěch spolupráce navíc ukazuje, že záchrana jídla je velmi účinným nástrojem snižování nadbytků pro mezinárodní prodejce, jako je právě PENNY. I proto se od února chceme zaměřit také na menší obce a města a přinést platformu i na venkov,“ dodává Jakub Henni CEO Nesnězeno.

Jakub Henni a Florian Naegele

„Lidé mají zájem zapojit se do snah o boj proti plýtvání potravinami. Na celostátní úrovni byly díky Munch a Nesnězeno zachráněny téměř tři miliony balíčků jídla. Naše partnerství s PENNY k tomuto číslu výrazně přispělo, a to jak v Maďarsku, tak v České republice. Doufáme, že brzy bude Nesnězeno dostupné i u dalších prodejců po celé zemi.” uzavírá Jakub Henni.

„Zákazníci mají o úsporná řešení velký zájem, proto jsme se spojili s Nesnězno. Spolupráce je výhodná pro obě strany. Zákazníci mohou nakoupit ještě výhodněji nad rámec aktuálních slev a my prodáme potraviny, které by jinak přišly nazmar,“ popisuje tiskový mluvčí PENNY Tomáš Kubík. „Ze zájmu zákazníků máme velkou radost, zejména pak z toho, že její využití není jen doménou velkých měst, ale je rovnoměrně rozdělené do všech částí republiky,“ doplňuje Kubík.

Motivace podpořit dobrou věc a v budoucnu další rozšíření spolupráce

Do projektu Nesnězeno a PENNY se zapojilo již 15 tisíc unikátních zákazníků, kteří společně zachránili okolo 300 tun potravin. Rostoucí zájem o balíčky navíc potvrzuje, že téma food-waste je pro Čechy stále aktuálnější. O úspěšnosti projektu svědčí i vysoký zájem o tyto balíčky za výhodnou cenu, kdy se jich prodá přes 95 % a ve většině prodejen poptávka dokonce překonává jejich nabídku. Zájem o balíčky Nesnězeno je rovnoměrný napříč sítí zapojených poboček.

You may also like...