Stále více domácích turistů jezdí do Prahy
Hlavní město za třetí kvartál tohoto roku, tedy v období od července do září, přivítalo o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019. Dle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) do metropole zavítalo celkově 1 063 788 hostů, z toho 41,4 % byli domácí turisté. Pozvolný nárůst návštěvnosti město vítá a doufá, že nastane zlepšení a do Prahy postupně zavítá i více turistů z mimoevropských zemí.
Podle nejnovějších statistik ČSÚ Praha ve třetím kvartálu letošního roku nezaznamenala tak velký propad, kterého se odborníci obávali. Prahu celkově navštívilo 1 063 788 turistů. Nejvíce přijelo domácích návštěvníků, po kterých následovali turisté ze sousedního Německa, Slovenska a Polska.
„Stejně jako loni se nám díky programu V Praze jako doma podařilo přilákat do hlavního města řadu tuzemských turistů i návštěvníků ze sousedních zemí a zmírnit tak drastické dopady pandemie na turistický ruch. Díky tomu víme, že dobře cílené kampaně nám můžou do budoucna pomoci do Prahy přilákat kultivovanou klientelu, která bude pro město přínosem,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Data jasně potvrzují současný trend, kdy stoupá počet domácích hostů v hlavním městě. Podle zástupců Prague City Tourism tomu významně pomohl i druhý ročník benefitního programu V Praze jako doma. Do Prahy díky němu během prázdninových měsíců zavítalo 76 tisíc hostů a převážnou část tvořili právě lidé z Čech. Došlo tak opět k navýšení domácích hostů o 45,4 % oproti červenci a srpnu roku 2019.
“Velmi pozitivní zprávou je, že data ukazují zlepšení oproti minulému roku. Kladně také hodnotíme počet domácích hostů.” Komentuje nově dostupná data předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: “Je to cílová skupina, kterou chceme v metropoli udržet a právě program V Praze jako doma pomohl k tomu, že se Praha stává atraktivní destinací i pro české klienty.”
Proměnlivou dobu společnost Prague City Tourism společně s městem i nadále sleduje a nastavuje podle ní své marketingové kampaně, které do Prahy lákají potenciální turisty. Současná podzimní a zimní kampaň cílí primárně na bonitnější zahraniční klientelu. “Praha si nemůže dovolit konkurovat ostatním evropským metropolím nízkou cenou. To bychom se vrátili zpátky. Metropole musí nabízet kvalitní služby, aby se do Prahy turisté opakovaně vraceli. Proto dlouhodobě pracujeme na kultivaci prostředí turistického ruchu v Praze,” uzavírá Cipro.