Studentská firma z Kojetína ovládla národní soutěž JA Top Logo
Ještě nemají ani maturitu, přesto už vymýšlí vlastní projekty a jak se prosadit na pracovním trhu. Gymnazisté z Kojetína ve své studentské firmě AquaPoint vyvíjí aplikaci, která mapuje veřejné zdroje pitné vody. S logem a promo videem nyní zvítězili v soutěži JA Top Logo. Porazili 208 studentských firem z celého Česka.
Studenti měli za úkol graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je součástí celoročního programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Má za cíl mladé lidi motivovat v začátcích podnikání, ale také ukázat, jak důležitá je pro úspěch firmy její vizuální identita a prezentace veřejnosti. Logo společnosti a reklama na její produkt utváří podobu jakékoliv firmy, proto jsme chtěli dát studentům příležitost pochopit jejich náležitosti a naučit se s nimi pracovat,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, která vzdělávací projekty a studentské soutěže realizuje.
Na svém podnikání studenti pracují od září. Za tu dobu na českých středních školách vzniklo 378 JA Studentských firem. Do soutěže JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu se přihlásilo 209 z nich.
Během ledna proběhla ve všech krajích regionální první kola, národní finále soutěže se uskutečnilo 6. února v prostorách pražské agentury McCANN Prague, jejíž pracovníci tvořili také odbornou porotu. „Práce studujících jsme hodnotili na základě celkového zpracování, kdy za logo bylo možné získat až 40 bodů a za video 60 bodů, kreativního přístupu k zadání, praktičnosti designu a případných dalších extra vkladů. Vítězné logo je funkční, jednoduché, ale zároveň efektivně vyjadřuje podstatu služby. Kvalitně zpracované video týmu AquaPoint by obstálo i mezi komerčními projekty,“ vyzdvihl Jan Binar, ředitel kreativní agentury McCANN Prague.
![](https://www.vecerni-praha.cz/wp-content/uploads/2025/02/AquaPoint-logo.jpg)
![](https://www.vecerni-praha.cz/wp-content/uploads/2025/02/Logo-Jerk-of-Meat.jpg)
![](https://www.vecerni-praha.cz/wp-content/uploads/2025/02/Bellante-logo.jpg)
![](https://www.vecerni-praha.cz/wp-content/uploads/2025/02/TZ_1-misto-AquaPoint_Top-Logo.jpg)
Jak hlásá reklamní video vítězného týmu AquaPoint: „Zůstaňte hydratovaní kdekoli a kdykoli.“ Studenti z Gymnázia Kojetín se ve své firmě zaměřili na vývoj digitálních map pro lokalizaci vodních zdrojů a za 30 sekund ve videu názorně předvedli, jak jejich aplikace funguje a „hasí žízeň“. Za své logo získali od odborné poroty plný počet bodů. „Nabízíme službu, díky které bude přístup k pramenům pitné vody jednodušší. Název AquaPoint v překladu znamená bod vody, což přesně vyjadřuje náš produkt. Obrázek v logu je barevně rozdělen do červené a modré. Červená polovina vypadá jako ukazatele na mapě a navazující modrá kapka je pramen pitné vody, na který ukážeme,“ popsal v soutěži Aleš Krchňák, jeden ze zakladatelů vítězné studentské firmy AquaPoint.
V rolích porotců prvních kol i finále soutěže JA Top Logo se představilo 101 dobrovolných mentorů a profesionálů z krajských firem, kteří studentům poskytli cennou zpětnou vazbu.
Oceněné studentské firmy:
- AquaPoint, Gymnázium, Kojetín (vývoj aplikace pro lokalizaci vodních zdrojů)
- Jerk of Meat, Biskupské gymnázium, Základní škola a Mateřská škola Bohosudov, Krupka (výroba a prodej sušeného masa)
- Bellanté, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Písek (výroba sušenek, jablečných chipsů, křížal a pletených náramků)