Studenty a firmy v Praze propojila soutěž JA Top Logo
První ročník soutěže JA Top Logo prověřil grafické a prezentační dovednosti středoškoláků, kteří se v projektu JA Studentská Firma celý školní rok věnují reálnému podnikání. Ocenění za nejlepší vizuální identitu své studentské firmy v hlavním městě získali žáci ze školy Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše v Praze 2.
Pro vítěze krajských kol je připravena návštěva Evropského parlamentu ve Štrasburku pod záštitou europoslankyně Martiny Dlabajové. Dále se utkají v národním klání, jehož výsledek bude vyhlášen 2. února.
Zatímco školy jsou opět zavřené, průběh vzdělávacích projektů, jako JA Studentská Firma, epidemická situace neovlivnila. Letos se středoškoláci v rámci realizace vlastní firmy navíc utkali v nové soutěži JA Top Logo, která je posunula dál v oblastech grafického designu a produkce reklamních videí. V Praze zvítězilo u odborné poroty logo studentské firmy Kiara parfumes která se věnuje prodeji parfémů a výrobě solí do koupele. Na druhém místě skončili studenti z Gymnázia Na Zatlance s firmou Herbee a třetí příčku obsadil tým Střední školy hotelnictví a gastronomie SČMSD s grafickým znázorněním své cestovní kanceláře CK Covid – 20.
„Soutěž JA Top Logo má za cíl mladé lidi v začátcích podnikání motivovat, ale i ukázat, jak důležitá je pro úspěch firmy její vizuální identita. Především logo společnosti je v současné době významnou součástí podoby jakékoliv firmy, proto jsme chtěli dát studentům v soutěži příležitost pochopit jeho náležitosti a naučit se s ním pracovat,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, která vzdělávací projekty a studentské soutěže organizuje.
V rolích porotců soutěže JA Top Logo se představili profesionálové z krajských firem, kteří studentům poskytli cennou zpětnou vazbu. „Koncept propojení studentů ze středních škol a byznysmenů z krajských firem během pandemie posílil. Do soutěže se dobrovolně zapojilo celkem 77 lidí z velkých i menších podniků, soukromé i státní sféry, vrcholoví manažeři, zástupci krajských úřadů i pracovníci marketingových oddělení. Ti všichni poskytli studentům návodná hodnocení, co se jim povedlo a co je třeba ještě zlepšit a jak své aktivity změnit. Jedná se především o lidi z praxe, kteří mají vztah k regionu a chuť pomoci studentům v jejich rozvoji. Jim samotným pak účast v porotě přináší dobrý vhled do myšlení a úvah mladé generace, který vítají jako součást svého rozvoje,“ popsal Martin Smrž.
JA CZECH, www.jaczech.org
JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská Firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.
JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org
Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.