Tento víkend začne na Pražském okruhu demolice mostu přes Chlumeckou
Na Pražském dálničním okruhu D0 začne o víkendu 24. a 25. dubna demolice severní poloviny západního mostu přes Chlumeckou ulici v Praze 9. O týden později na ní naváže demolice jeho jižní poloviny. Tím se uvolní místo pro stavbu nového mostu s vyšší kapacitou 3 + 3 jízdní pruhy. Zhotovitelem je sdružení firem SWIETELSKY stavební a Colas CZ, které ve výběrovém řízení uspělo s cenou 168,5 milionu Kč bez DPH. Nabídlo také nejrychlejší práci 198 dní za jednu polovinu (maximum požadované investorem bylo 214 dní na jednu polovinu). Celá stavba bude realizovaná v průběhu dvou stavebních sezón.
„Konstrukčně jde v každém jízdním pásu o jeden most. To umožňuje práce rozdělit. Tedy dopravu převést vždy na jeden most ve výrazně užších pruzích 2 plus 2, odstranit druhý most a postavit nový,“ uvedl Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty společnosti SWIETELSKY stavební.
Během víkendových demoličních prací bude doprava Chlumeckou ulicí uzavřena směrem do centra. Směrem do Horních Počernic bude ulicí zaveden obousměrný provoz. Další týden, o prvním květnovém víkendu, se uzavírka prohodí. V čase mezi oběma demolicemi budou dopravní omezení stejná jako nyní.
Celý nový most se plánuje uvést do provozu ve 3. čtvrtletí 2022 a to ve stávajícím režimu 2 + 2 jízdní pruhy každý v šířce 3,75 metru. Zprovoznění na 3+3 jízdní pruhy bude možné až po dokončení úseku D0 510 Satalice – Běchovice, tedy tzv. Vysočanské radiály, s jejímž zahájením se zatím počítá nejdříve v roce 2023.
Dojde rovněž na úpravu křižovatkových ramp mimoúrovňové křižovatky, výstavbu nové protihlukové stěny v délce 248 metrů na východní římse mostu a přilehlých částech křižovatkových ramp nebo úpravu samotné ulice.
Most přes Chlumeckou byl do provozu uveden koncem roku 1984 jako součást stavby R1 Satalice – Běchovice. Od té doby neprošel zásadní rekonstrukcí. Zejména horní stavba je ve velmi špatném stavu a stav mostovky se blíží havarijnímu stavu. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.