Test Subaru Forester V 2.0 e-Boxer MHEV z roku 2021

Japonská automobilová značka Subaru je známá motory typu Boxer. Tato unikátní konstrukce plochého motoru, která je pro Subaru charakteristická, nabízí nižší těžiště, lepší vyvážení a hladší chod. Subaru Forester V 2.0 e-Boxer MHEV z roku 2021 je vůz, který spojuje japonskou preciznost s novými technologiemi. 

Pokročilá technologie hybridního pohonu

Pod kapotou Subaru Forester V se nachází pohonná jednotka e-Boxer Mild-Hybrid. Klíčovým prvkem této jednotky je dvoulitrový čtyřválcový motor typu Boxer, který produkuje výkon 110 kW při 5 600 otáčkách za minutu a dosahuje krouticího momentu 194 Nm při 4 000 otáčkách. Tento motor je doplněn o elektromotor o výkonu 12,3 kW (16,7 koní) a krouticím momentem 66 Nm, což mu umožňuje plynulý a přenos výkonu při nižších rychlostech nebo při rozjezdu. Testovaný vůz dosahoval průměrné spotřeby 9,5 l/100 km (dálnice-terén-město).

Lithium-iontová baterie je inteligentně umístěná v zadní části vozu, což přispívá k optimálnímu rozložení hmotnosti a nízkému těžišti. Systém rekuperace energie přeměňuje kinetickou energii na elektrickou při brzdění nebo zpomalování, pomáhá tak snižovat spotřebu paliva a emise.

Symetrický pohon všech kol

Pohon Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) je jedním z hlavních pilířů značky Subaru. Tento systém zajišťuje rovnoměrné rozložení výkonu mezi přední a zadní nápravu, což znamená dokonalou trakci za každé situace. Bez ohledu na to, zda projíždíte zasněženou horskou silnicí, štěrkovou cestou nebo mokrým asfaltem, Forester nabízí stabilitu a kontrolu.

Kromě toho je Forester vybaven režimem X-MODE, který optimalizuje výkon motoru, přenos točivého momentu a funkci brzd pro různé jízdní podmínky. Vůz se tak snadno přizpůsobí blátu, sněhu či jinému kluzkému povrchu. Funkce Hill Descent Control se postará o plynulý a bezpečný sjezd příkrých svahů.


Design se zaměřením na funkčnost

Karoserie vozu byla navržena tak, aby zvyšovala aerodynamiku a zároveň chránila klíčové části vozu. Světlá výška 220 mm a ochranné plastové lemy blatníků dávají vozu schopnost zvládat i náročnější terén. Dominantní maska chladiče, ostré LED světlomety a výrazné linie karoserie podtrhují odolný charakter tohoto SUV.

Interiér je dobře zpracován, prostor pro pasažéry je prostorný a světlý i díky panoramatickému střešnímu oknu. Ergonomická sedadla jsou vyhřívaná a potažená odolným materiálem, který se snadno čistí po výletech do přírody. Zavazadlový prostor nabízí základní kapacitu 509 litrů, kterou lze sklopením zadních sedadel zvýšit na více než 1 770 litrů, což zajišťuje dostatek místa pro jakékoli vybavení.

Bezpečnostní technologie Subaru EyeSight

Bezpečnost vždy byla prioritou Subaru, a Forester V není výjimkou. Tento model je vybaven systémem EyeSight, který využívá dvojici kamer ke sledování situace na silnici a poskytuje tak klíčové asistenční funkce, jako je:

  • Adaptivní tempomat, který udržuje konstantní rychlost i bezpečný odstup od vozidla vpředu.
  • Automatické nouzové brzdění, které dokáže reagovat na hrozící srážky včasným zastavením.
  • Upozornění na opuštění jízdního pruhu, které pomáhá zabránit nechtěnému vybočení z trasy.

Další bezpečnostní prvky zahrnují monitorování mrtvého úhlu, systém rozpoznávání únavy řidiče Driver Monitoring System, který sleduje pozornost řidiče pomocí kamer, a 360° kamerový systém, jenž výrazně usnadňuje parkování i manévrování na malých prostorech.

Jízdní vlastnosti

Forester díky unikátní kombinaci motoru Boxer, hybridního systému a precizního řízení nabízí plynulou jízdu a kultivovaný chodu motoru, zejména při jízdě na elektrický pohon.

Subaru Forester V je vhodný jak pro každodenní jízdy po městě, tak pro víkendové dobrodružství. Ať už se vydáte do hor, na pláž nebo na rodinný výlet, Forester nabízí vše, co potřebujete – prostorný interiér, mimořádnou bezpečnost a moderní technologie.

Celkově je Subaru Forester 2.0 e-Boxer z roku 2021 vnímán jako spolehlivé a komfortní SUV s dobrými terénními schopnostmi a vysokou úrovní bezpečnosti. Vůz získal pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP. Má však slabší dynamiku jízdy a někomu se může zdát, že i zastaralý interiér.

Vozidlo k testování zapůjčila společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

PF
Foto: archív redakce

You may also like...