Toyota se stala nejcennější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500
Japonská Toyota se letos stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500. Hodnota značky vzrostla o dvě procenta na 59,5 miliardy dolarů. V celkovém hodnocení si polepšila o 3 místa na 12. místo žebříčku. Zároveň se stala nejhodnotnější japonskou značkou z 34 firem zastoupených v žebříčku.
Toyota předstihla německou značku Mercedes Benz, která zaznamenala pokles o 10 procent na 58,2 miliardy dolarů. Mercedes zaznamenal největší pokles hodnoty značky ze všech výrobců automobilů v žebříčku. Automobilky podle hodnocení loni zažily kvůli koronaviru těžký rok, když 4 z 5 ztratily hodnotu nebo stagnovaly.
Hodnota značky Toyota rostla díky rozšiřování nabídky na trhu a také prostřednictvím vývoje automobilových dílů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Toyota nabízí již druhou generaci sériového vozu na palivové články Mirai. Vedle toho značka nabízí vedle full hybridů i dalších druhý pohonů jako plug-in hybridní pohon a elektromobily.
Toyota se stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa i podle loňského hodnocení žebříčku BrandZ před Mercedesem a BMW.