Toyota se stala nejvyhledávanější automobilovou značkou na internetu
Nejvyhledávanější automobilová značka vyhledávače Google v roce 2020 byla japonská Toyota. Podle portálu comparethemarket.com.au byla nejčastěji zadávaná v 55 ze 158 analyzovaných zemí. Druhé je BMW, které kleslo z první příčky v roce 2019, kdy zaznamenalo rekordní popularitu dokonce v 118 zemích, ovšem v roce 2020 se dočkalo největšího zájmu jen ve 34 zemích.
Třetí skončil Mercedes, na dalších místech se umístily Kia, Ford, Volvo, nebo Audi. V roce 2020 Toyota dominovala automobilovému odvětví na internetu mimo jiné v Austrálii a na Novém Zélandu, v Rusku, Mongolsku a Pákistánu, a dále v Jihovýchodní Asii, značné části Afriky, několika zemích Jižní a Střední Ameriky, na Islandu a samozřejmě v Japonsku.
Analytici portálu comparethemarket.com.au se domnívají, že popularita Toyoty v uplynulém roce vyplynula z velkého počtu premiér unikátních automobilů. Nový GR Yaris, který nově definoval segment hot hatch, vodíková Toyota Mirai se zcela novou konstrukcí a o 30 % vyšším dojezdem, anebo elektrický dvousedadlový mikroautomobil Toyota C+pod, to jsou jen některé příklady.
Na počet vyhledávání na internetu měla současně vliv obrovská popularita Corolly a RAV4, které pomohly Toyotě udržet si pozici nejčastěji kupované automobilové značky na světě. Vzhledem k tomu, že tváří v tvář pandemii se část prodeje automobilů přesunula do on-line kanálů, musela se silná pozice Toyoty na trhu odrazit na pohybu na internetu.
BMW zůstává populární
Nebývalý skok popularity BMW v roce 2019 představoval jednorázovou událost, přičemž v roce 2020 se bavorská značka vrátila více méně na stejnou úroveň, z jaké v roce 2018 vystartovala, a v roce 2020 tak zaujala první místo ve 34 zemích. BMW se ovšem i nadále těší značné popularitě uživatelů internetu a je na druhé příčce v žebříčku shrnujícím pohyb na internetu v uplynulém roce.
Mnichovská značka je nejvyhledávanější v řadě evropských zemí, jako je třeba Velká Británie, Španělsko, Norsko a Řecko, ale i v JAR a na Madagaskaru.
Státy, které podporují vlastní značky
Podobně jako před dvěma lety i vloni se řada značek těšila velké popularitě ve svých mateřských zemích. Bylo tomu tak v případě Japonska (Toyota), Německa (BMW), USA (Ford) a Jižní Koreji (Hyundai), patriotismu konzumentů ale využívají i menší evropské značky.
Ve Švédsku nejvíce otázek ve vyhledávači směřuje na Volvo, v Itálii na Fiat a ve Francii na Peugeot. U Seatu ale tomu tak není, protože Španělé se nejvíce zajímali o BMW. Neradují se ani Maruti a Tata, indičtí občané si totiž raději četli o automobilech značky Kia, nejásá ani žádná z početných čínských značek, protože Číňany více zajímala italská značka Alfa Romeo.