Toyota v loňském roce prodala téměř 11 000 aut a je čtvrtá mezi osobními vozy, celkově pátá

Toyota má za sebou další úspěšný rok na českém trhu. Navzdory složité situaci způsobené koronavirovou pandemií dokázala zvýšit jako jediná značka meziroční prodeje a to na 10 957 vozů. Celý trh přitom zaznamenal téměř devatenáctiprocentní pokles. Japonská značka se tak s pětiprocentním podílem posunula z 8. na 5. místo na trhu. Mezi osobními vozy se umístila dokonce na čtvrtém místě. Prosinec přitom zakončila na celkovém třetím místě. 

Japonská automobilka rovněž zvýšila podíl na trhu firemních zákazníků. Do firemních flotil směřovalo přes 63 procent prodaných vozů, což znamená 7procentní nárůst oblíbenosti u firemních zákazníků oproti roku 2019. Podíl prodávaných osobních vozidel s hybridní motorizací přesáhl 40 procent. V segmentu užitkových vozů Toyota prodala 934 vozů, což je stejně jako loni. Trh se přitom propadl o 16 procent. Modely Toyota Hilux a Proace Verso se staly jedničkami ve svém segmentu.

V roce 2016 přitom Toyotě patřilo 16. místo na českém trhu, rok poté skončila na 10. místě a v dalších letech se již probojovala do první desítky. Vloni rok uzavírala na 8. místě. Silná modelová řada spolu s rostoucí oblibou hybridních vozů, nárůstem fleetových prodejů a v neposlední řadě úspěchem užitkových vozů ji tak vynesly až do letošní top 5.

„Umístění se v top 5 celkově a čtvrté místo v osobních vozech je výsledkem dlouhodobé, stabilní a fungující strategie, kterou jsme zavedli v roce 2016. Posun  ze šestnáctého místa na pátou pozici potvrzuje stále větší oblibu našich produktů a služeb u privátní i firemní klientely. Naše strategie je založena na kvalitních, spolehlivých a moderních produktech, výraznému náskoku v nízkoemisních pohonech, zákaznické spokojenosti a na úzké spolupráci s naší dealerskou sítí. Chci poděkovat všem stávajícím a novým zákazníkům za jejich důvěru, všem našim autorizovaným partnerům za skvělou reprezentaci značky a všem našim zaměstnancům za vynikající práci,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Toyotě se mimořádně dařilo ve 4. čtvrtletí, kdy i navzdory listopadovému uzavření showroomů zvýšila meziročně počet registrací o 46 procent na 3410 vozů, zatímco celý trh o 6 procent klesal.

„Prosinec 2020 byl u nás z pohledu objednávek nejsilnější v historii. Počet objednaných vozů se proti stejnému měsíci 2019 zvýšil o 26 procent a přesáhl 1200 aut,“ dodává Peleška. Celý rok tak Toyota uzavřela s 10 729 objednávkami.

Velice se dařilo i prémiové značce Lexus, jejíž obliba rok od roku stoupá. V roce 2020 Lexus zaznamenal 407 zákaznických objednávek, což je i přes 10procentní pokles prémiového trhu výrazný úspěch.

Nejprodávanějšími modely byly loni Toyota Corolla, Yaris a RAV4. Automobilka uvedla na český trh například nový Yaris, závodní verzi GR Yaris, modernizované modely Land Cruiser a Hilux nebo novou kompaktní dodávku Proace City. V letošním roce plánuje nabídnout například nový Highlander, RAV4 provedení plug-in, Yaris Cross nebo vodíkový Mirai.

You may also like...