Toyotu a Lexus si loni objednalo rekordních 21 300 zákazníků
Tuzemské zastoupení značek Toyota a Lexus vloni zdvojnásobilo počet uzavřených smluv na celkem 21 308. Z toho 20 466 nových smluv připadá na značku Toyota a 842 na prémiovou značku Lexus. Jde o nejvyšší čísla v historii obou značek na českém trhu. Toyota za rok 2021 registrovala bezmála 12 000 nových vozů, což jí pomohlo upevnit čtvrtou pozici na trhu a v jeho závěru dokonce atakovat třetí příčku.
Počet registrovaných nových vozů Toyota vloni vzrostl o devět procent na 11 967. Značka zároveň rostla třikrát rychleji než trh, což se projevilo na růstu tržního podílu na 5,3 procenta. V samotném prosinci Toyota s 1221 prodanými vozy získala podíl 6,6 procenta a posunula se na třetí pozici na českém trhu osobních a lehkých užitkových vozidel.
„Loňský rok byl pro Toyotu i Lexus nejúspěšnější v historii. Kvalita, spolehlivost, nízké provozní náklady a čím dál větší oblíbenost mezi zákazníky i firmami v ČR jsou základní stavební kameny vytrvalého růstu obou značek. Podařilo se nám překonat počet objednávek proti původnímu plánu o zhruba 8000 a máme slibně nakročeno i na začátku letošního roku. Nedílnou součástí pozitivního výsledku je také silná a kvalitní síť autorizovaných partnerů, která i v loňském roce výrazně posílila. Další expanzi plánujeme i pro rok 2022. Důležitým krokem pro značku Toyota bylo také převzetí kolínského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech, jehož výrobní program se na podzim rozšířil o klíčový model Yaris a v letošním roce zde bude zahájena výroba nového modelu Aygo X,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Na úspěšném roce 2021 měla podíl i rostoucí obliba hybridní technologie. „Čím dál více oblíbené hybridy tvořily v loňském roce dokonce 75 procent prodejů osobních vozů u značky Toyota a přes 90 procent u značky Lexus. I v dalších měsících budeme připraveni nabídnout širokou škálu pohonů od konvenčních přes full hybridní a plug-in hybridní vozy, rozšířenou o bateriové i vodíkové elektromobily. Vždy s ohledem na potřeby a preference našich zákazníků“ doplňuje Martin Peleška.
Nejprodávanějšími osobními modely byly vloni Toyota Yaris, Corolla a RAV4. U značky Lexus oblíbená SUV RX, NX a UX. Dařilo se ale i užitkovým vozům, Toyota Hilux byla za celý rok jedničkou v segmentu pick-up vozů, Proace Verso pak dvojkou v segmentu středních užitkových vozů a tento model zaznamenal více než dvojnásobný nárůst prodejů.
Obě značky mají velké plány i v letošním roce. Očekává se příchod řady novinek, nových modelů Toyota Aygo X, Corolla Cross, GR86 i prvního bateriového modelu značky bZ4X. Nové edice se dočkají Toyota RAV4 s výbavou Adventure a model Hilux ve výbavě GR Sport. Na český trh dorazí i první vozy nové generace modelu Lexus NX a prvního bateriového elektromobilu Lexus UX 300e.