Tradiční česká síťovka znovu ožívá, tentokrát v limitované luxusní edici
Spojení české tradice, kvalitní řemeslné ruční práce a designového vzhledu. To je nová podoba tradiční české síťovky, kterou v limitované edici představilo Brašnářství Tlustý ve spolupráci s designovým studiem Netty, jež dlouhodobě vyrábí síťové tašky pod etablovanou značkou Česká síťovka.
Síťovka, jejíž historie sahá až do první republiky, zaznamenala v posledních letech renesanci. Pod značkou Česká síťovka vsadila na koncept udržitelnosti a ekologie ve spojení s vysokou kvalitou zpracování odrážející moderní trendy. V roce 2020 tak dosáhla mety milionu prodaných kusů. Nová designová verze síťovky je výsledkem spolupráce české rodinné firmy Brašnářství Tlustý a značky Česká síťovka, která tvoří designové kousky pod brandem Netty studio. „Myšlenka udržitelnosti si nachází svou cestu i do módního průmyslu. Chtěli jsme proto vytvořit model, který bude designovým kouskem, ale zároveň zůstane plně funkční a zachová si všechny benefity klasické síťovky,“ dodává Karolína Pechová, zakladatelka společnosti Česká síťovka.
Limitovaná edice představuje síťovou tašku z certifikované bio bavlny s koženými držadly v černé, krémové a koňakové barvě. Síťovka je pevná, lehká a skladná, zároveň se do ní vejde i větší a objemnější nákup. Díky univerzálnímu použití ji je možné nosit místo kabelky nebo látkové tašky. Různé barevné kombinace síťoviny a držadel dělají ze síťovky módní doplněk, který ale zůstává funkční. „Chtěli jsme vyvrátit předsudky, které se pojí s klasickou síťovkou z dob minulého režimu. Výsledkem je elegantní módní doplněk v podobě designové tašky s nadčasovým vzhledem,“ doplňuje Karolína Pechová.
Výroba probíhá v chráněných dílnách v České republice a kombinuje ruční a strojovou práci při zachování tradičních postupů. V dílně Brašnářství Tlustý vznikají luxusní kožená držátka z kvalitní italské hovězí usně, díky kterým síťovka vydrží mnoho let. Jedna síťovka přitom průměrně nahradí až 150 jednorázových nákupních igelitových tašek. „Snažili jsme se navázat na prvorepublikovou tradici výroby a propojit ji s udržitelným přístupem, který dlouhodobě prosazujeme. Síťovka tak odráží i náš zodpovědný postoj k životnímu prostředí,“ dodává Ivan Petrův, jednatel Brašnářství Tlustý.
Elegantní a propracované kožené detaily povyšují novou síťovku na módní doplněk, který lze nosit jak složený v kabelce během běžného dne, tak i při slavnostnějších příležitostech. Díky její variabilitě lze snadno sladit s outfitem a mohou ji nosit jak ženy, tak muži. Na kožená držátka lze navíc vyrazit monogram a udělat tak z tašky osobní dárek. Exkluzivní provedení bude k dostání v limitované edici pouhých 400 kusů.
Původní síťovou tašku vynalezl obratný český podnikatel Vavřín Krčil již za první republiky. Tehdy slavila velký úspěch, a to hlavně díky tomu, že pěkně vypadala, byla lehká a umožnila svému majiteli odnést velké množství věcí najednou, protože se dokázala hodně rozpínat. V prodeji tenkrát byly síťovky nákupní, vycházkové, loketní, ale také ramenové nebo síťovky určené pro sport a hry. Tehdy se síťovky dostaly i do Kanady, Švýcarska, Německa, Rakouska nebo také do Afriky. Dočasný rozmach ale zastavila válka a s ní i znárodnění Krčilova podniku.