U ojetých aut roste zájem o prvky autonomní výbavy
Přestože trh s novými i ojetými automobily stagnuje, někteří prodejci v rámci svých prodejů neustále rostou. Jen v síti autocenter AAA AUTO se prodalo za loňský rok rekordních 86 tisíc automobilů. Navíc stále rostou nároky zákazníků na standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o autonomní prvky. Klimatizace nebo tempomat má již většina aut. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.
Nejvyšším tempem roste zájem o systémy pro automatické zastavení před překážkou, hlídání vybočení z jízdního pruhu či hlídání mrtvého úhlu.
„I rok 2019 ukázal další nárůst obliby ojetých automobilů. Ve středoevropském regionu jsme jich prodali rekordních 86 000. Zákazníci mají zároveň stále vyšší požadavky na výbavu a do popředí zájmu se začínají dostávat autonomní prvky výbavy. Klimatizace, mlhovky či základní prvky bezpečnostní výbavy, jako jsou ABS, ESP nebo airbagy, patří k úplnému základu. Nadpoloviční většina aut má již i tempomat nebo multifunkční volant. Dále roste zájem i o komfortní prvky, jako například vyhřívaná sedadla, volant nebo čelní sklo,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Mezi nejžádanější prvky výbavy patří klimatizace a mlhovky. Blíží se svému maximu stejně jako bezpečnostní prvky v podobě airbagů, ABS či ESP, které již dosáhly svého maxima a ve velkých autocentrech již v podstatě automobily bez těchto vymožeností nenajdete. Více než polovina ojetin má již také automatické denní svícení (68 %), tempomat (61 %) nebo multifunkční volant (60 %). Téměř polovina aut pak má Bluetooth připojení pro handsfree telefonování (46 %), kontrolu tlaku v pneumatikách (45 %) nebo dešťový senzor (46 %). Více než třetina aut již má i vyhřívané sedačky (38 %) a parkovací senzory (34 %). Největšími skokany jsou pak autonomní prvky, jako systémy pro automatické zastavení před překážkou, hlídání vybočení z jízdního pruhu či hlídání mrtvého úhlu.