V Praze se otevřel první nanukový obchod
V Praze otevřeli první nanukový obchod, poctivými nanuky by však rádi zásobovali celou republiku. Jakub a Lenka Hnidákovi působí na české gastro scéně již od roku 2012, kdy začali s cukrářskou výrobou pod značkou Lelí’s Cupcakes, teď si umanuli změnit nanukový trh. V čem jsou nanuky °Lunar výjimečné a proč byste je měli ochutnat? Navzdory špatnému počasí a pandemii se otevřel první nanukový obchod u nás. Interiér vás pozve na výlet do Vesmíru. Manželé Hnidákovi, kteří za značkou °Lunar stojí, věří, že do Vesmíru vás vystřelí i chuť jejich ručně vyráběných nanuků.
“Nechtěli jsme udělat jen dobrej nanuk, našim cílem je změnit celej nanukovej trh. Já bych si strašně přál, aby konečně přestala hrát hlavní roli cena na úkor kvality. Proto jsme udělali nanuky z kvalitních surovin, které chutnají skvěle, vypadají krásně a navíc se je díky složení bez zbytečných éček, a sníženému obsahu cukru, nebojíte dát ani svým dětem,” vysvětluje Jakub.
“Rádi bychom zvrátili trend posledních let, kdy velcí hráči na trhu kvůli odbytu a honbě za růstem prodejů neustále snižují cenu, s ní ale bohužel i gramáž a kvalitu nanuků. Sami jsme dospěli do bodu, kdy jsme na trhu nenašli nanuk, který bychom si s radostí koupili a vychutnali,” doplňuje Lenka, proč se v roce 2017 rozhodli přidat do svého dortíkového portfolia i nanuky. Je pravdou, že kopečkové zmrzlině se to před pár lety povedlo, dnes už se nikdo nepodivuje nad tím, že za dobrou zmrzlinu zaplatí klidně i 40 až 50 korun za porci.
Lunar má v nabídce celkem deset příchutí, které jsou postavené převážně na tradičních chutích, jako je vanilka, čokoláda a jahoda, ale i na tolik oblíbených trendech posledních let, jako je mango nebo slaný karamel. I ty klasické příchutě se však snažili ozvláštnit a jak sami říkají, dát jim vesmírný přesah. Proto ve smetanové vanilce najdete malinko borůvkového pyré, chuť vysoceprocentní smetany s pravou vanilku vás jako stroj času vezme do dětských let. Borůvky dodají to něco nového a netradičního. Netradiční je i vzhled nanuků, jsou dozdobované belgickou čokoládou, ořechy a lyofilizovaným ovocem. Za ochutnání rozhodně stojí pistáciová se selským jogurtem nebo velice osvěžující kombinace limetky s avokádem. Výběr je tak široký, že si určitě každý najde ten svůj oblíbený.
S příchodem teplých letních dní se zvedl i zájem, a to tak moc, že Jakub hlásí, že výrobně jsou zcela zahlceni a nestíhají. I proto se rozhodli pro crowdfunding. Už zbývá jen posledních pár dní na dokončení kampaně na portálu HitHit.cz, kde si můžete aktuálně pořídit například zvýhodněné nanukové předplatné nebo speciální uchutnávkpvý box všech deseti příchutí. Nanuky °Lunar se tak snaží vybrat částku potřebnou na koupi nového výkonnějšího nanukového stroje. Díky téhle technické výpomoci by mohli vyrobit mnohem více nanuků a rychleji se rozrůstat. Kromě vlastního nanukového obchodu na Karlově náměstí – hned vedle toho cupcakového – dodávají nanuky na rohlík.cz a zhruba třiceti dalším prodejcům po celé ČR. Koupit si je tak můžete třeba na Šumavě, ale i v Olomouci.
“Je vidět, že se to pomalu obrací, každý den píší další majitelé bister, kaváren a různých farmářských potravin z nejrůznějších koutů, že by nás chtěli prodávat, že se jich lidé na nanuky ptají a oni sami přitom nechtějí nabízet nic, co by neodpovídalo jejich standardu. Problém je teď spíš na naší straně, abychom uspokojili rostoucí poptávku, potřebujeme sami rychle vyrůst, což samozřejmě vyžaduje nemalou investici,” vysvětluje Jakub, proč se rozhodli pro crowdfunding.
Zároveň s kampaní na HitHitu otevřeli v Praze i první nanukový obchod. V mrazící vitríně si můžete vybrat z deseti osvědčených příchutí, a to buď již nazdobených, a nebo si jejich zdobení na místě sami navrhnete zvolením jedné ze čtyř prvotřídních belgických čokolád Callebaut – tmavé, mléčné, ruby nebo bílé, kterou si můžete nechat zasypat výběrem z mnoha druhů ořechů, lyofilizovaného ovoce a sprinkles. Fantazii a chuti se meze nekladou. Vzhledem k vládním opatřením stále není umožněna konzumace uvnitř, kde je do budoucna plánovaných i pár stolečků a vesmírný dětský koutek. Za návštěvu ale určitě stojí už teď.
“Jedna věc je mít skvělý nápad a druhá je, dotáhnout ho do zdárného konce a neuhnout z té původní cesty, kterou jste si vytyčili. A jestli je někdo zdárným příkladem toho, že to jde, tak je to Lelí a Jakub. Přeju jim, aby jejich let Vesmírem byl neuvěřitelně dlouhý a úžasný, a aby na něj vzal co nejvíc z vás, protože za to stojí,“ doplňuje Tamara Klusová, jedna z ambasadorek značky.
Foto: Honza Martinec