V prvním čtvrtletí letošního roku navštívilo Prahu více než 1,5 milionu cestovatelů
Do Prahy v prvních třech měsících roku dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1 570 172 cestovatelů, z nichž celou čtvrtinu tvoří domácí hosté. Nejvíce zahraničních turistů přijelo tradičně z Německa (207 257 návštěvníků), Velké Británie (102 138) nebo Itálie (97 114). Stejně tak došlo k nárůstu počtu návštěvníků z Asie, jichž od letošního ledna do metropole přicestovalo již 141 639, což je o 35 procent více než ve stejném období roku 2023. V prvních měsících roku také vzrostla obsazenost hotelů, nejvíce pak v luxusním segmentu a to téměř o třetinu.
V prvním kvartálu roku i díky Velikonocům, které letos připadly na konec března, do Prahy zavítalo více než 1,5 milionu návštěvníků, což je o 17 % více než ve stejném období roku 2023. Podle dat ČSÚ do metropole přijeli zejména návštěvníci z Česka (372 312 návštěvníků, meziročně + 7 %), za zahraničí pak zejména turisté z Německa, Velké Británie, Itálie, Slovenska nebo USA.
„Jsem velmi rád, že rozvíjíme udržitelný cestovní ruch, strategicky cílíme na bonitní klientelu a zvyšujeme klientský servis. Naše úsilí se projevuje i v datech, do Prahy míří jiná skladba turistů, kteří se navíc nebojí v metropoli utrácet,“ říká náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil.
Vedle nárůstu počtu cestovatelů z Evropy dochází i ke zvyšování počtu cestovatelů ze vzdálených trhů jako jsou Spojené státy americké (celkem 55 300 návštěvníků, meziroční nárůst o 22 %) nebo Asie (141 639 návštěvníků). Jenom u turistů z Asie jsme zaznamenali 35% navýšení oproti stejnému období roku 2023. Nejvíce přijelo návštěvníků z Korejské republiky (29 152, + 33 % ), Tchaj-wanu (16 864, + 69 %) nebo Číny (16 042, +115 %).
Z Evropských zemí nejvíce narostl počet návštěvníků z Řecka (16 109, meziročně + 72 %) a Španělska (47 174, meziročně + 61 %).
Podle dat STR reportu také došlo ke zvýšení obsazenosti pražských hotelů, kdy se od ledna do března obsazenost pohybovala kolem 60 %. Nejvýrazněji narostla obsazenost u dražších hotelů, a to až o třetinu.
“Díky vzájemné spolupráci v rámci platformy Touchpoint se nám s partnery, jako je Letiště Praha a agentura CzechTourism, daří obnovovat letecká spojení se vzdálenými trhy a motivovat tak cestovatele k návštěvě metropole. To je vidět na aktuálních číslech, kdy se navýšily počty návštěvníků ze vzdálených trhů, jako je Amerika nebo Asie,” uzavírá místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.