V restauracích ubývá počet návštěv, v oblibě je asijská kuchyně
Trendy ve stravování u zaměstnanců se začínají měnit. I když obědy už jen kvůli inflaci a zvýšeným výdajům za energie zdražují mírně, čím dál více lidí do restaurací nechodí. A když, tak preferují asijské nebo indické provozovatele. „U nich vnímáme stabilní nebo levnější ceny a také nárůst zájmu o tento typ gastronomie. Častěji ale u našich karet pozorujeme placení v supermarketech v době oběda,“ prohlásil Zoltán Finta, obchodní ředitel přední české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay. „Vidíme, že lidé začínají čím dál více kombinovat úspornější režim stravování s občasnou návštěvou restaurace.“
Ceny za obědy stále zdražují, i když tempo oproti začátku roku zpomalilo a celkově se jedná o jednotky korun. Průměrná cena se podle LemonPay liší od typu zaměstnance – u vyšších a manažerských pozic se jedná o 249 korun, zaměstnanci na nižších pozicích se pohybují s průměrnou cenou oběda kolem 185 korun. Ceny se liší také v rámci regionů, například na Moravě vyjde oběd o 20 až 30 korun levněji než v Praze.
„Lepší cenové podmínky a vyšší hodnotu v porovnání s ostatními evidujeme u provozovatelů asijských a indických restaurací, kteří po celou dobu lockdownu i období po něm lépe pracují s ekonomikou provozu. Za poslední léta od pandemie jsou jasným trendem a poráží ostatní typy restaurací,“ dodal Zoltán Finta, podle kterého zaměstnanci upřednostňují rychlost a provozovny v blízkosti místa zaměstnaní, případně donášky do kanceláře nebo domů v rámci home-office.
Zároveň je podle placení karty LemonPay patrný poměrně nový trend, kdy hodně lidí před návštěvou restaurace preferuje nákup jídla v supermarketech a stravování s připraveným obědem doma. „Jedná se o ekonomičtější přístup zaměstnanců, který ale kombinují s občasnou návštěvou restaurací, kde si chtějí dopřát kvalitnější jídlo. Určitě ale ubývá počet lidí, kteří chodí pravidelně každý den v poledne do restaurace. A to od začátku roku každý měsíc o jednotky procent,“ upřesnil Zoltán Finta z LemonPay, která patří mezi největší hráče elektronických stravenkových karet.