Vídeň rozšiřuje své metro, pražský projekt zatím zaostává
Stavební společnost PORR se podílí na výstavbě nového úseku metra ve Vídni, která zahrnuje sedm kilometrů tunelů a čtyři nové stanice na trase U2. Projekt, na kterém pracuje více než 550 lidí ve dne i v noci, by měl být dokončen do roku 2030. Tento ambiciózní projekt přináší Vídni významné zlepšení veřejné dopravy.
„Rozšiřování vídeňského metra je klíčovým krokem pro rozvoj města. Díky našim dlouholetým zkušenostem a technologickému know-how jsme schopni hrát zásadní roli při zlepšování dopravní infrastruktury ve Vídni,“ říká Karl-Heinz Strauss, generální ředitel společnosti PORR.
Projektem rozšíření metra ve Vídni se společnost Wiener Linien zaměřuje na zlepšení městské dopravy a snížení emisí. „Tento projekt vytvoří prostor pro 300 milionů nových cestujících a každoročně ušetří 75 000 tun CO2. Takový projekt je možný jen díky spolehlivým a zkušeným partnerům, jako je PORR,“ dodává Helmut Schweiger, projektový manažer Wiener Linien.
A co metro v Praze?
V roce 2020 zahájila i Praha výběrové řízení na stavbu nové linky metra D, která má měřit 106 kilometrů a zahrnovat 10 stanic. Na rozdíl od Vídně se však projekt potýká se zpožděním. Doposud byla zahájena pouze stavba prvního úseku mezi Pankrácem a Olbrachtovou o délce 12 kilometrů.
Výstavba druhé fáze, která zahrnuje trasu od Olbrachtovy po Depo Písnice, byla plánována na rok 2023, ale zatím nezačala. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se rozhodl vyloučit cenově nejvýhodnější nabídku společnosti PORR, a místo toho upřednostňuje dražšího konkurenta, což způsobilo další zpoždění.
„Naše nabídka byla kompletní a ověřená, zatímco konkurence nesplnila ani základní kvalifikační požadavky. Přesto se zadavatel rozhodl pro ně, což zbytečně odkládá důležitý projekt pro Prahu,“ komentuje situaci Dušan Čížek, generální ředitel společnosti PORR a.s.
Výstavba druhé fáze metra D je tak stále v nedohlednu.