Vítěz Tour de France Jonas Vingegaard obdržel trofej z křišťálového skla navrženou Škoda Auto
Po absolvování více než 3 300 kilometrů oslavil Jonas Vingegaard v Paříži celkové vítězství ve 109. ročníku Tour de France. Na třídě Champs Élysées převzal 25letý Dán trofej z křišťálového skla, kterou navrhlo oddělení ŠKODA Design. Zelenou trofej pro vítěze bodového hodnocení získal Belgičan Wout van Aert. Vozy české automobilky coby hlavního partnera Tour de France byly i letos zastoupeny na klíčových místech: ŠKODA ENYAQ iV s čistě elektrickým pohonem jela v čele pelotonu v 16 z 21 etap jako ředitelský vůz („Red Car”).
Již 109. ročník Tour de France byl zahájen takzvaným Grand Départ v dánské Kodani, která se tak stala nejsevernějším startovním místem v historii závodu, a skončil 24. července tradičně na pařížské třídě Champs Élysées. Na trase dlouhé přes 3 300 kilometrů a složené z 21 etap vedoucích čtyřmi zeměmi, si ve srovnání s konkurencí nejlépe vedl 25letý Dán Jonas Vingegaard, kterému se podařilo zvítězit v celkové klasifikaci. Získal za to trofej z křišťálového skla navrženou oddělením ŠKODA Design, stejně jako vítěz bodového hodnocení v zeleném trikotu sponzorovaném ŠKODA AUTO, vítěz klasifikace mladých jezdců a vítěz horské klasifikace. Návrh pohárů pro vítěze si letos vzal na starost již podvanácté ŠKODA Design.
Peter Olah, vedoucí oddělení interiérového designu ve ŠKODA AUTO, vysvětluje: „Trofeje pro vítěze Tour de France jsou i letos inspirované tradičním uměním českého sklářství a symbolizují pomíjivost okamžiku. Pohár tak nabízí určitou podobnost s cyklistickým sportem. I zde musíme po okamžicích triumfu dále podávat každý den ty nejlepší výkony, abychom zůstali na vrcholu. Design poháru zároveň symbolizuje, podobně jako je tomu u jízdního kola, dynamiku a energii.”
Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrábí tradičním postupem společnost Lasvit v Novém Boru. Díky přesně provedenému symetrickému výbrusu se lomené světlo jeví z každého zorného úhlu jinak. Stejně jako současné modely značky ŠKODA se i trofeje vyznačují charakteristickými krystalickými tvary.
ŠKODA AUTO podporuje největší cyklistický závod na světě již od roku 2004 jako oficiální hlavní partner a dodavatel vozů. V této roli poskytla česká automobilka i letos organizátorům a vedení závodu 250 vozů, a to k servisním účelům i k doprovodu pelotonu. Vedle elektromobilu ŠKODA ENYAQ iV, který posloužil řediteli Tour de France Christianu Prudhommovi v 16 z 21 etap jako ředitelský vůz („Red Car“), byly nasazeny také modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem.
Pod heslem letošní kampaně „The beautiful circus: You have to love it. We all do.“ měli příznivci cyklistiky po celém světě příležitost sledovat dění na trati a v zákulisí prostřednictvím oficiální aplikace Tour de France a webových stránek www.welovecycling.com.