Vítězem soutěže na reklamu na městském mobiliáři a veřejném osvětlení je společnost BigBoard

Správce a provozovatel veřejného osvětlení a městského zastávkového mobiliáře, společnost Technologie hlavního města Prahy, oznámil výsledky veřejné soutěže na poskytování služeb reklamy na těchto zařízeních. Jejím cílem bylo vybrat nejlepší finanční nabídku za využívání reklamního prostoru ve vysílání Městského informačního kanálu MIK na nových digitalizovaných přístřešcích MHD a dále prostoru na zredukovaném počtu tzv. city-light vitrín (CLV) umístěných rovněž na městském mobiliáři. Součástí veřejné soutěže bylo také využití některých stožárů veřejného osvětlení pro umístění schválených typů reklamy v podobě orientačních šipek, návěstidel a světelných reklamních boxů.

Soutěž byla vypsána na konci června na základě provedených předběžných tržních konzultací jako otevřená s výhledem uzavření smlouvy na následujících pět let a s možností opčního prodloužení o dalších pět let. Jediným kritériem výběru byla nabídnutá cena nájemného za specifikované reklamní plochy ve třech kategoriích.

V nejsledovanější kategorii umožňující reklamní využití zastávkového mobiliáře, a to jak v digitální formě v rámci Městského informačního kanálu MIK, tak na CLV vitrínách, zvítězila akciová společnost BigBoard, která nabídla nájem ploch za cenu 207 milionů korun ročně. V následujících 5 letech tudíž společnost BigBoard uhradí na nájemném více jak jednu miliardu korun. Tato nabídka překročila znalcem stanovenou minimální cenu o více než 70 %. Vysoké příjmy výrazně zkrátí dobu návratnosti investice bezmála 800 milionů korun, kterou hlavní město Praha v uplynulých letech vynaložilo na výměnu zastávkových přístřešků a jejich digitalizaci. Celá investice by se tak měla vrátit cca do 8 let,“ řekl předseda představenstva THMP Tomáš Jílek s tím, že z vybraného nájemného bude rovněž financován veškerý provoz, servis a úklid zastávkových přístřešků.

Do soutěže bylo během stanovené lhůty 45 dnů ve všech soutěžních kategoriích podáno celkem 13 nabídek. Součástí jejich hodnocení bylo i znalecké posouzení minimální ceny v místě a čase obvyklé, aby bylo osvědčeno, že vítězné nabídky jsou nad touto hodnotou. Soutěžní komise potvrdila vítěze ve dvou kategoriích, ve třetí bylo vyžádáno doložení některých dokumentů. THMP následně s vítězi obou kategorií podepsala smlouvy.

Reklamní prostor zahrnutý do veřejné soutěže představuje přibližně 100 digitálních ploch a 1 100 CLV ploch. Průměrně 25 % této kapacity je určeno pro potřeby města, zbývající část byla určena pro komerční využití v rámci soutěže. Zároveň je potřeba říct, že celkový počet reklamních zařízení v ulicích města oproti předchozím letům výrazně klesá. K dnešnímu dni bylo bez náhrady odstraněno více než 400 reklamních zařízení,“ uvedl Michal Hroza, radní pro oblast infrastruktury.

THMP byla již v loňském roce pověřena Radou hlavního města Prahy, aby předložila obchodní model využití reklamních ploch na veřejném osvětlení a novém městském mobiliáři, který na základě rámcové smlouvy s HMP spravuje a udržuje. Usnesením z letošního 17. června vzala rada obchodní model představený THMP na vědomí a odsouhlasila, aby THMP zajistila potřebné kroky k realizaci veřejné soutěže. Soutěž byla následně vyhlášena elektronickou výzvou „Poskytování služeb reklamy na městském mobiliáři a VO“ v termínu 28. června.

You may also like...