Výjimečné verze modelu Toyota GR Supra se sjely do Las Vegas
Na veletrhu SEMA v Las Vegas představila Toyota tolik variant modelu GR Supra, že si tu každý fanoušek tohoto superauta musel připadat jako v ráji. Vedle vyladěných tuningových verzí stály hvězdy závodních tratí. Nechyběly ani vintage auta nebo chuť wasabi.
Ve stánku Toyoty na veletrhu Specialty Equipment Market Association nezaujala jen nová verze Supry, ale i její speciálně pro tuto příležitost upravené varianty. Ed Laukes, viceprezident Toyota North America, a Rutledge Wood, známý analytik NASCAR, se vsadili, kdo z nich postaví na SEMA 2019 lepší verzi GR Supry.
GR Supra Heritage Edition je nápad Eda Laukese, jenž společně s Marty Schwerterem z Motorsports Technical Center doplnil novou GR Supru prvky Supry 4. generace z 90. let. Vznikl tak automobil, který propojuje styly různých epoch a je poctou slavné předchůdkyni, jíž se nový model v Laukesově pojetí podobá. Vůz dostal charakteristický zadní spojler Supry MK4, přední spojler a červený lak. Třílitrový motor R6 získal větší výkon a dosahuje více než 500 koní.
Rutledge Wood pojal téma jinak. Společně s Rickie Leosem z Lucky Leos 17 Motorsports vytvořili dvacetidílný balíček z uhlíkového vlákna jako rozšíření karoserie GR Supry. Přidali speciálně pro tento účel upravené turbodmychadlo, které zdvojnásobilo výkon motoru na více než 750 koní. Tak vznikla GR Supra HyperBoost Edition.
Japonci perlí v Las Vegas
Tovární tuningový tým z Japonska Toyota Customizing & Development (TCD) přivezl na SEMA dva vozy. GR Supra Performance Line Concept je Supra nové generace oděná do aerodynamického hávu z uhlíkového vlákna, k němuž přibyla devatenáctipalcová kovaná kola z lehké slitiny.
Se zajímavým nápadem přichází druhý vůz z garáže TCD – Supra 3000GT Concept, navazující na klasickou Supru TRD3000GT. V roce 1994 se tovární tuner Toyoty rozhodl uctít skvělé výsledky A80 v All-Japan Grand Touring Car Championship a vytvořil komerční body kit TRD3000GT pro sériově vyráběné auto. Odkaz na tuto nejpopulárnější klasickou generaci Supry vzbudí nostalgii u každého z milovníků japonských youngtimerů.
Originální GR Supra Wasabi Concept je dílem Toyota Genuine Accessory Team. Pikantně zelená karoserie je jen začátek. Vůz se dočkal tlumičů Öhlins, brzd Brembo B-M, kovaných hliníkových kol a aerodynamického balíčku Five Axis s úhledným zadním křídlem.
Závodní Supra podle Gazoo Racing
GR v názvu aktuálního kupé Toyoty odkazuje na Gazoo Racing. Značka sportovních aut, která zastupuje Toyotu na mezinárodním sportovním poli, má na svědomí i konstrukci sériové Supry páté generace. Není tedy divu, že tým, jenž vyhrál v posledních dvou závodech Le Mans 24h, předvedl vlastní vizi závodní verze. Do Las Vegas Toyota Gazoo Racing přivezla hned dva vozy.
GR Supra Racing Concept debutovala v roce 2018, ještě než se vědělo, jak bude vypadat sériový model. Závodní prototyp s hezkými křivkami, dokonalými proporcemi a funkční aerodynamikou rozvířil atmosféru a vyvolal napětí před premiérou netrpělivě očekávané Supry nové generace.
V březnu 2019 roku Toyota Gazoo Racing projekt dokončila a na veletrhu v Ženevě představila světu závodní GR Supru GT4, zatím jako koncept. Automobil vzbudil pozornost týmů startujících ve třídě GT4, proto se Toyota rozhodla zařadit vůz do prodeje. Lehká, dobře vyvážená konstrukce dostala bezpečnostní rám vyžadovaný pravidly FIA, závodní zavěšení, brzdy Brembo a kola OZ Racing. Díky tomuto autu bude kategorie GT4 příští sezónu ještě zajímavější.
Královna NASCAR
Nechyběl ani americký tým Toyoty, který se účastní tradičního amerického závodu NASCAR. Supra zkonstruovaná na NASCAR Xfinity Series sklízí ve své první sezóně obrovské úspěchy. Christopher Bell z týmu Joe Gibbs Racing momentálně zaujímá první pozici v tabulce jezdců a je na dobré cestě získat mistrovský titul. Automobil předpisům NASCAR přizpůsobil tým Toyota Racing Development USA (TRD) a americké projektové studio Toyoty Calty Design Research.
V roce, kdy Supra debutovala v NASCAR, si lze jen stěží představit lepšího kandidáta na roli bezpečnostního vozu (pace car), než je právě GR Supra. Auto, které zahajuje každý závod série, má tlumiče TEIN, brzdové destičky Project Mu, kola HRE Forged P101 Monoblok s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a LED lištu Whelen. Vůz se na SEMA Show zastavil těsně před závodem ve Phoenixu.