Výrobce smartphonů OPPO vstoupil na český trh
Na náš trh byla dnes v Budapešti uvedena značka OPPO, která ve světě v současné době trhá rekordy a obsazuje přední příčky nejprodávanější značky na trhu mobilních telefonů. Na český trh vstoupila se smartphony z řady OPPO Reno5 a s bezdrátovými sluchátky.
Společnost OPPO byla založena v roce 2004 a velmi rychle si získala silnou pozici na trhu. Dnes značka oficiálně vstoupila na český, slovenský a maďarský trh. Země se tak přidaly k více než 40 dalším po celém světě. Tato expanze následuje po období trvalého růstu na několika dalších evropských trzích i rostoucí popularitě chytrých telefonů OPPO a doplňků na celém kontinentu. V roce 2021 se společnost OPPO stala čtvrtým největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Její celosvětové dodávky chytrých telefonů se meziročně zvýšily o 60 % na 37,6 milionu[1], a to i přes problémy způsobené pandemií koronaviru.
„Naše technologie slouží k tomu, aby mohli uživatelé vyjádřit svou kreativní identitu a spojit se s lidmi a okamžiky, které jsou pro ně v životě nejdůležitější. Rozšíření našich aktivit na český a slovenský trh je důležitou součástí naší dlouhodobé strategie pro evropský trh a umožní našim inovacím přinést poutavé a intuitivní zážitky více lidem,“ řekl ke vstupu značky na náš trh Johnny Zhang, regionální prezident společnosti OPPO.
Globální zdroje s lokálním zaměřením
Aby mohla značka OPPO na vysoce konkurenčním trhu mobilních telefonů uspět, investuje miliardy dolarů do výzkumu a vývoje a spolupracuje s předními světovými designéry. Jen v roce 2019 investovala společnost OPPO do výzkumu 1,42 miliardy dolarů a v následujících třech letech investuje další 7,2 miliardy dolarů. OPPO provozuje 6 výzkumných institutů a 4 výzkumná centra, ve kterých pracuje přes 10 000 vědců a výzkumníků – to je 25 % všech zaměstnanců společnosti.
Společnost OPPO je v současné době na 8. místě co do počtu podaných patentů na celém světě vůbec. Jen v letech 2019 a 2020 podala společnost OPPO přes 61 000 patentových přihlášek a reálně získala více než 26 000 patentů. V rámci chytrých telefonů stojí společnost OPPO i v čele vývoje 5G sítí. Nedávno ve spolupráci s firmami Vodafone, Qualcomm a Ericsson vyvinula a uvedla na trh první samostatnou vysokorychlostní síť 5G (SA) s nízkou latencí v Evropě. Společně s firmou Thales pak vytvořila první eSIM kompatibilní s 5G SA na světě.
Pro značku OPPO je také důležitý design produktů, ale ne na úkor kvality nebo užitné hodnoty, právě naopak. I k designu značka přistupuje tak, aby bylo používání jejích produktů především pohodlné a praktické.
Důležitá partnerství
Mezi nejdůležitější partnery společnosti OPPO patří Google, se kterým výrobce dlouhodobě spolupracuje na vývoji produktů a marketingu po celém světě. Partnerství umožňuje, aby operační systém ColorOS, který je založený na systému Android a je vytvořený na míru společnosti OPPO, využíval všechny inovace a vylepšení v oblasti vývoje softwaru pro chytré telefony.
Společnost OPPO spolupracuje také s významnými evropskými značkami jako jsou FC Barcelona, Lamborghini, Roland Garros nebo s právě startujícím tenisovým Grand slamem Wimbledon. To dokazuje odhodlání společnosti OPPO spolupracovat s firmami, které sdílejí její závazek k dokonalosti a inovacím.
OPPO v Česku
Vstup na trh značka zahájila prodejem smartphonů OPPO Reno5 5G a OPPO Reno5 Z. Současně s nimi uvedla dva modely bezdrátových sluchátek, Enco Air a Enco Buds. Postupně však bude OPPO na český trh uvádět další produkty ze svého portfolia. Všechny uvedené produkty budou na českém trhu k dispozici od 1. července, a to u operátorů O2, T-mobile CZ a Vodafone. V průběhu července pak také u maloobchodních prodejců, např. Alza.cz, CZC.cz, Datart, Electro World, Mall.cz, Okay, Huramobil.cz.
„Máme v plánu stát se vedoucí značkou chytrých telefonů v Evropě. Ještě důležitější však je, že chceme hrát pozitivní roli v zemích, kde působíme, a využívat naše technologie ve prospěch místních uživatelů a komunit – a podpořit jejich vyrovnaný a spokojený život,“ doplňuje Johnny Zhang k pozici OPPO v Česku.
Lokální zastoupení společnosti OPPO startuje komunikaci značky i svých produktů v Česku a na Slovensku mixem digitální komunikace a PR aktivit. Realizuje je ve spolupráci s agenturou MSL Czech Republic, o správu sociálních sítí se pak postará Saatchi & Saatchi.
„Mám radost, že už OPPO uvádíme na český trh. Podobná značka na trhu doposud nebyla a věřím, že si najde široký okruh fanoušků a zákazníků. Nejen proto, že je značka OPPO na jiných trzích synonymem prémiových smartphonů, špičkových inovací a přelomových technologií, ale také proto, že do technologií přidává velký kus pozitivních emocí a srdce. I proto právě ve světě probíhá kampaň s hlavním mottem „Play with hearth“. Lokálně pak komunikaci odstartujeme s kampaní ‚OPPOznání lepší‘,“ upřesňuje k uvedení značky Tomáš Veselý, ředitel marketingu OPPO AED CZ & SK.
[1] Canalys Market Research Q1 2021: https://www.canalys.com/newsroom/canalys-worldwide-smartphone-market-Q1-2021