Web destinace Český Krumlov Region patří mezi nejlepší turistické prezentace v republice
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala 16. května 2022 na celostátní konferenci ISSS v Hradci Králové.
Soutěž Zlatý erb o nejlepší webové stránky měst, obcí, projekty elektronických služeb či turistické weby je každoročně vyhlašována a organizována společností Český zavináč, mezi jejíž hlavní cíle patří podpora modernizace a rozvoje ICT služeb ve veřejné správě a samosprávě a propagace inovačních trendů. Krajských kol soutěže se účastnilo 242 měst a obcí, v rámci celostátního kola soutěžilo 111 elektronických služeb a 69 turistických prezentací.
„Velký dík patří všem porotcům, ať už těm z kol krajských, či posléze z kola finálového. Díky nim totiž získali nejen finalisté, ale i ostatní účastníci zpětnou vazbu ke svým webům ve formě bodového hodnocení a praktických poznámek od hodnotících. Soutěž Zlatý erb by se proto v jistém slova smyslu dala označit za jakýsi audit webových stránek,“ hodnotí letošní soutěž Tomáš Renčín, výkonný ředitel konference ISSS a předseda spolku Český zavináč.
Do klání o cenu za nejzdařilejší turistickou prezentaci se mezi 69 subjektů z celé České republiky přihlásila i turistická prezentace Českého Krumlova a hned zaznamenala úspěch – druhé místo v kategorii měst a obcí. Cenu z rukou místopředsedy vlády Ivana Bartoše přebírali zástupci města Český Krumlov a destinační společnosti DMO Český Krumlov Region, z. s., která webové stránky spravuje. Na pomyslných stupních vítězů stanuly na prvním místě Mariánské Lázně, a bronz si odvezl Mikulov.
„Turistický web jsme v nynější podobě spustili v červenci 2021, tedy před necelým rokem, a považujeme za obrovský úspěch, že jsme se s ním v soutěži umístili hned na druhém místě. Samozřejmě víme, že je i nadále co zlepšovat a zpětná vazba od hodnotící komise pro nás určitě bude jedním z vodítek,“ uvedla marketingová manažerka DMO Jitka Boháčová, která měla přípravu a tvorbu nové webové prezentace na starosti.
Odborná porota vysoko hodnotila zejména přehlednost, uživatelskou příjemnost a celkový dojem českokrumlovského webu, dále pak také kvalitu použitých technologií a po obsahové stránce pak především nabídku produktů cestovního ruchu a segmentaci návštěvníků. Předmětem hodnocení byla dále i prezentace na sociálních sítích, kde si porotci mimo jiné všímali rozsahu a kvality publikovaného obsahu či aktivní interakce s fanoušky. Pravidelná a jednotná komunikace, vztah s cílovou skupinou a její vysoké zaujetí figurovaly mezi nejvýše hodnocenými aspekty sociálních sítí destinace Český Krumlov.
„Naše destinačka začala v nové formě a v novém složení fungovat teprve v lednu 2020. Turistická prezentace byla v té době ještě součástí webu města, sociální sítě měly jen pár tisíc fanoušků a stagnovaly. Do toho přišel Covid a s ním spojené lockdowny a restrikce. To nám možná paradoxně nahrálo – onlinové komunikační nástroje nesmírně získaly na významu a byly na nějakou dobu téměř jediným prostředkem komunikace. Proto jsme se na ně zaměřili a věnovali čas a energii jejich rozvoji. Úspěch v soutěži je pro nás potvrzením toho, že se tento přístup vyplatil,“ zhodnotila Ludmila Claussová z DMO Český Krumlov Region, kde má na starosti správu sociálních sítí destinace.
Webové stránky destinace Český Krumlov Region najdete na adrese www.ckrumlov.info. Za jejich tvorbou stojí vedle DMO Český Krumlov Region, z. s. společnost PORTA Design, která měla na starosti výzkum, prototypování, testování, webdesign a kódování, vlastní programování redakčního systému proběhlo na domovské Platformě @OIS Český Krumlov v gesci Lubora Mrázka a IT oddělení města Český Krumlov.