Webová aplikace TrollWall AI překročila hranice Česka. Chrání společnosti před škodlivým obsahem
Slovenský startup TrollWall AI na sebe v Česku poprvé upozornil v předvolební kampani prezidenta Petra Pavla, kdy svojí unikátní webovou aplikací chránil profily na sociálních sítích před škodlivým obsahem a mírnil reputační rizika. Nástroj používaný při ochraně před vulgarismy, nenávistnými projevy a spamem už používá česká policie či armáda i velké korporace. A klientů přibývá i mimo evropský kontinent.
Pro fungování v současném světě plném informací vyžaduje úspěšná profilace značek kontinuální komunikaci s využitím různorodých platforem. Zákazníci i partneři se stávají jejich ambasadory a využívaný komunikační prostor je citlivý jak k dezinformačním a manipulativním útokům, tak k atakům obsahujícím vulgarismy, nenávist nebo cílený spam. Jak ukazují průzkumy, zákazníci reagují na nenávistný nebo vulgární obsah rostoucí nedůvěrou, což má vliv na pozdější nákupní chování či samotnou hodnotu firmy.
Až do loňska na trhu neexistovala aplikace, která by řídila diskuze v online prostoru automaticky, rozuměla našim jazykům a zároveň ponechávala plnou kontrolu správcům sociálních médií, aby viděli, co se děje s komentáři v reálném čase. Spoluzakladatel společnosti TrollWall AI Tomáš Halász v roce 2023 spojil dohromady tým zkušených IT profesionálů včetně datového vědce a vytvořil prvotní verzi aplikace, která byla původně určena pouze pro nekomerční využití, především pro neziskové organizace.
„V současnosti již každý měsíc zpracujeme v rámci monitoringu přibližně deset milionů komentářů, kdy provádíme interní i veřejné analýzy. Každou hodinu dokážeme zanalyzovat desítky tisíc komentářů s rychlostí odezvy na komentář do jedné vteřiny,“ říká Country Manager Roman Číhalík ze společnosti TrollWall AI.
Od prezidentů k hokeji
TrollWall začínal na Slovensku a později i v České republice. Mezi prvními, kdo s úspěchem využil schopností této webové aplikace, byli slovenská prezidentka Zuzana Čaputová a český prezident Petr Pavel během své předvolební kampaně.
„V Čechách jsme monitorovali také výskyt toxických komentářů po útoku na Univerzitě Karlově v Praze loni v prosinci. V tomto období jsme analyzovali 44 722 komentářů, z nichž 14 procent bylo nenávistných. Oslovuje nás pro spolupráci stále více bezpečnostních složek – Policie ČR i Armáda ČR, které mohou s naší aplikací lépe monitorovat a vyhodnocovat konkrétní nenávistné nebo až extremistické reakce,“ vysvětluje Roman Číhalík.
Schopnosti slovenského startupu už si úspěšně vyzkoušely také sportovní organizace jako extraligové fotbalové nebo hokejové kluby, naposledy například také Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF) během konání mistrovství světa v Praze a Ostravě. Cílem pro velké množství toxického obsahu bývají také média, přičemž služeb TrollWallu začaly využívat třeba Deník N, Český rozhlas, týdeník Respekt nebo Forum 24 a další. Jak účinnou ochranu webová aplikace poskytuje, už vědí i neziskové organizace Člověk v tísni, Bez trestu, Greenpeace, Romea, Post Bellum nebo Milion chvilek pro demokracii.
Od začátku roku 2024 projekt expandoval do Polska, Rumunska a do německy i anglicky mluvících zemí, kde už získal první platící klienty. Aktuální novinkou je spuštění španělštiny pro velkého klienta v Latinské Americe.
Ochrana reputace
Jak prozrazuje Roman Číhalík, v rámci korporátního segmentu pomáhá TrollWall chránit značky, jako jsou Česká spořitelna nebo Innogy ČR. „Jsou to společnosti, kterým záleží na dlouhodobé reputaci, pozitivním vztahu s klienty a budování dlouhodobé komunity,“ dodává.
Mezi spokojené klienty patří i Letiště Praha: „Komunitní management je pro nás velmi důležitý, ale není reálné ho neustále monitorovat. Proto jsme za TrollWall vděční. Umožňuje nám mít vše pod kontrolou 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a chránit naše sledující před nevhodným obsahem,“ řekl Michal Procházka, zástupce tiskového mluvčího.