Za první pololetí obsadila Toyota páté místo na trhu v počtu prodaných vozů

Toyota v prvním pololetí prodala na českém trhu 4579 osobních a lehkých užitkových vozů, což je o 13,5 procenta méně než loni. Odbyt výrazně ovlivnila epidemie koronaviru, která celý trh poslala dolů o 26 procent. Toyota tak proti ostatním značkám zaznamenala zhruba poloviční pokles. Celkově za první pololetí japonská automobilka obsadila pátou příčku na trhu.

Toyotě zároveň patří 1. příčka na trhu vozů na elektrifikovaný pohon. Pro hybridní motorizaci se u osobních vozů rozhodlo přes 1740 zákazníků. To představuje celkový podíl hybridů na prodeji kolem 42 procent. 

Společnost zároveň za první pololetí prodala 2870 vozů fleetovým zákazníkům, což představuje šesté místo na trhu firemních zákazníků. V prodeji soukromým osobám jí s 1701 prodanými vozy patří dokonce čtvrtá příčka.

Nejprodávanějším modelem byla Corolla s 1131 vozy, což jí zajistilo 4. místo v nižší střední třídě. Následuje Yaris s 971 prodanými vozy. Třetí je RAV4 se 637 prodanými vozy.

Toyota byla v první polovině roku velmi úspěšná i v segmentu užitkových vozů. V kategorii středně velkých dodávek patří osobní verzi Proace Verso prvenství s 592 registracemi. Dominantní je v kategorii pick-up také model Hilux s 240 registrovanými vozy.

You may also like...