Zákazníci Lidlu darovali v jarní sbírce více než 64 tun potravin a drogerie
Společnost Lidl se zapojila v sobotu 13. dubna do Sbírky potravin, která přináší podporu lidem v nouzi. Zákazníci obchodního řetězce přispěli více než 64 tunami potravin a drogerie, což je zhruba sedmina veškeré pomoci. Do akce se zapojilo vybraných 120 prodejen Lidlu. V jarním kole vybraly všechny subjekty zapojené do sbírky dohromady 417 tun potravin a 50 tun drogerie. Přibývá příjemců pomoci z řad samoživitelů s malými dětmi.
„Jsme vděční za štědré příspěvky od našich zákazníků. Darované zboží pomůže těm, kteří to nejvíce potřebují. Sbírka potravin je důležitou součástí naší sociální odpovědnosti,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková. „Tato podpora je nezbytná – zvláště v době, kdy narůstá počet příjemců pomoci z řad samoživitelů s malými dětmi.“
V obchodním řetězci Lidl lidé v sobotu 13. dubna nakoupili potřebným 64 249 kilogramů trvanlivých potravin a drogistického zboží. V rámci akce nejčastěji tuzemští zákazníci darují dětskou výživu, konzervy, olej, rýži a luštěniny či trvanlivé mléko. V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se vybralo celkem 417 tun potraviny, z nichž lze podle organizátorů připravit až 834 tisíc porcí jídla. Zákazníci zapojených partnerů také přispěli 50 tunami drogerie a hygienických potřeb.
Sbírka potravin, největší materiální charitativní akce v České republice, je důležitým krokem k posílení sociální soudržnosti a solidarity. Po celé zemi se do akce zapojují tisíce lidí z řad dobrovolníků, zaměstnanců prodejen a neziskových organizací. V prodejnách Lidl vypomáhalo nyní více než osm set dobrovolníků. Darované zboží od zákazníků v jarním kole opět naplnilo sklady potravinových bank. „Sbírka potravin představuje už 11 let funkční systém, díky kterému se nám daří doplňovat zásoby trvalých potravin a drogerie. Ročně pomáháme na 400 tisícům lidí v nouzi,“ uvedl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank. Akce se od roku 2019 koná dvakrát ročně, a to na jaře i na podzim a společnost Lidl Česká republika se zavázala nadále podporovat takovéto iniciativy a aktivně přispívat k řešení společenských problémů.