Zdravotní pojišťovna OZP nabízí klientům unikátní služby včetně kontroly lékových interakcí
Zdravotní pojišťovnu nám sice většinou vybírají rodiče, nicméně jednou za rok – ve dvou termínech – je možné ji změnit. Proč to udělat? V čem se od sebe zdravotní pojišťovny mohou lišit? V preventivních programech. Zdravotní pojišťovna OZP jich nabízí velmi široké spektrum. Klienti je najdou v aplikaci VITAKARTA, kterou pojištěnci OZP mohu využívat již od 15 let. Některé její funkce jsou naprosto unikátní.
Většina z nás, obzvlášť ti s nějakými zdravotními problémy, se shodne na tom, jak je důležitá prevence. A pokud se propojí s nejnovějšími technologiemi, můžeme podchytit včas nějaký zdravotní problém. Proto se OZP snaží nabídnout svým klientům benefity v podobě využití nejmodernějších technologií. Mezi zdravotními pojišťovnami je a vždy byla jakýmsi průkopníkem. Její pojištěnci měli možnost jako první začít využívat klientskou aplikaci VITAKARTA, a to už před 12 lety.
„VITAKARTA je u našich klientů velmi oblíbená. Nabízí jim více než 50 funkcionalit, některé z nich jsou naprosto unikátní. Jedná se například o online kontrolu nežádoucích lékových interakcí nejen mezi již užívanými léky a nově pořizovanými léčivy, ale taky mezi doplňky stravy a potravinami. Pojištěnci si tuto funkci nemohou vynachválit, v mnohém jim usnadňuje život,“ popisuje MUDr. Jitka Vojtová, MBA, zdravotní ředitelka zdravotní pojišťovny OZP.
V čem je ještě VITAKARTA jedinečná? Umožňuje například nahlížení do výsledků laboratorních vyšetření nebo vyhodnocení EKG křivky naměřené v chytrých hodinkách. Samozřejmostí je čerpání benefitních programů, jako jsou např. příspěvky na dentální hygienu, prezenční psychoterapii, sportovní aktivity nebo péči o zrak (dioptrické brýle či kontaktní čočky).
Zachycení nádoru, který neodhalil lékař? I to umí moderní technologie
Jednou z velkých předností OZP je otevřenost k moderním technologiím, telemedicíně i umělé inteligenci (AI). Klientky si mohou nechat vyšetřit prsa ve specializovaném zařízení, kde je k dispozici screening s využitím umělé inteligence při tzv. třetím čtení snímků.
„V minulém roce jsme společně se zdravotnickou skupinou EUC a pod záštitou celosvětově uznávané kapacity ve svém oboru, prof. MUDr. Jana Daneše, CSc., realizovali pilotní projekt. Vyšetření provedená od dubna 2023 do prosince 2023 prokázala, že se pomocí AI zvýšila kvalita hodnocení záznamu. Umělá inteligence díky své citlivosti dokázala zachytit nálezy, které lidské oko nedokáže rozeznat,“ vysvětluje Jitka Vojtová z OZP.
Projektu se v pilotní fázi zúčastnilo 1752 pojištěnek, u 5 z nich systém zaznamenal nádor, který lékaři neodhalili. Navíc ve 42 případech se docílilo toho, že se klientky mohly vyhnout doplňkovému sonografickému vyšetření. OZP proto podporuje využití AI v mamografii i v roce 2024, kdy se počet těchto pracovišť postupně rozšíří.
Nejste si jisti vaší diagnózou? Využijte Asistenční službu OZP
Nikdy nevíte, s čím se setkáte vy nebo vaše rodina. Pokud se tedy u vás objeví nějaký zdravotní problém a nemáte zrovna možnost navštívit lékaře, coby klient zdravotní pojišťovny OZP můžete kontaktovat asistenční službu, kde se můžete o své potenciální diagnóze poradit s odborníky.
„Nejjednodušší cestou, jak využít naši asistenční službu, je prostřednictvím VITAKARTY. Dostane se vám odpovědi od praktického lékaře vždy do 6 hodin od položení dotazu. Pokud je třeba oslovit specialistu, garantujeme odpověď do 48 hodin,“ upřesňuje Jitka Vojtová z OZP.
Kdo by zároveň potřeboval zajistit vyšetření u lékaře, živí operátoři mu v pracovních dnech od 8:00 do 18:00 hodin pomohou jak s výběrem odborníka, tak i termínu. Příp. jsou připraveni řešit jakékoliv urgentní situace. Na tyto i mnohé další služby spoléhá v roce 2024 už více než 770 tisíc klientů zdravotní pojišťovny OZP.