Živnostníci si v AAA AUTO koupili už o 15 % více aut než loni, stoupá i zájem velkých firem
Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, letos navázala na loňské prodejní rekordy, kdy prodala bezmála sto tisíc aut. Za první čtyři měsíce roku přitom prodala v celé skupině již přes třicet pět tisíc aut. Významně roste i počet podnikatelských subjektů, které si pořizují do svých flotil ojeté automobily. Meziroční nárůst poptávky je znát i v rostoucí základně firemní klientely, podnikatelů a živnostníků, kterým jen v České republice vloni skupina AURES Holdings prodala za první čtyři měsíce o pět procent více aut než vloni za stejné období. Nejvíce pak vzrostly prodeje OSVČ, konkrétně o patnáct procent.
„Nejen domácnosti, ale i podnikatelské subjekty hledají cesty, jak ušetřit náklady. Proto také roste počet B2B zákazníků, kteří si u nás kupují zánovní nebo ojeté vozy, díky kterým ušetří až čtyřicet procent ceny nového vozu po prvním roce. Tato úspora pomáhá podnikatelům pokrýt případné nenadálé navýšení nákladů, jako je rostoucí cena paliv nebo růst cen energií v posledních letech. V letošním roce jsme na českém trhu zaznamenali nejvyšší nárůst poptávky u živnostníků, a to o patnáct procent. Celý B2B sektor tvoří jen v Česku dvanáct procent všech prodejů, na Slovensku dokonce sedmnáct procent,“ uvedl Petr Vaněček, společný generální ředitel AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
Celá skupina AURES Holdings hlásí od začátku roku rekordní poptávku. Za první čtyři měsíce prodala více než 35 000 automobilů, což je meziročně o dvanáct procent více. Spolu s tím roste i počet prodaných vozů v segmentu B2B. Největší zájem je o vozy značky Škoda, nejčastěji pak o modely Octavia (10,2 %), Superb (4,6 %) a Kodiaq (3,8 %). 25 % prodaných aut podnikatelským subjektům je kombi, 24 % SUV a 15 hatchback. Užitkové vozy tvoří 13 % a nejoblíbenější jsou modely Peugeot Boxer, Ford Transit nebo Dacia Dokker.
„Obsluhujeme ze 45 % firmy do 30 milionů korun obratu, ale i korporátní zákazníky s obratem kolem 1,5 miliardy. V segmentu firem tvoří 35 % společnosti s šesti a více zaměstnanci a 20 % společnosti s deseti a více zaměstnanci. Dvě třetiny firem v segmentu OSVČ mají obrat do tří milionů korun. Pro OSVČ zákazníky je spotřeba hned po ceně nejdůležitějším kritériem výběru. Proto máme i kategorii aut s nízkou spotřebou. Pro větší firmy jsou zase důležité odpočtové vozy, kterých nabízíme téměř 3 000. Oblíbeným typem doplnění podnikatelské flotily je i střednědobý nebo dlouhodobý pronájem vozidel. Podnikatelé tak jen v tuzemsku jezdí již s tisícovkou automobilů z naší Mototechny Drive, která pronájem aut nabízí,“ doplnil Petr Vaněček.